قم-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم با تاکید بر ضرورت توسعه مهارت‌محوری در مراکز آموزشی، گفت: دانشگاه‌ها باید در حل مشکلات جامعه به دستگاه‌های اجرایی کمک کرده و پژوهش‌های دانشگاهی باید مساله‌محور باشد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از استانداری قم، سید مهدی قریشی در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام حسن خیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم یک ظرفیت ایجاد کرده که باید از آن استفاده کنیم گفت: یک‌چهارم دانشجویان استان در دانشگاه آزاد اسلامی قم در حال تحصیل هستند.

قریشی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری سلامت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند فعالیت مؤثری داشته باشد، یادآور شد: دانشگاه‌های استان قم باید مأموریت محور باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با دولت را بسیار ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: قرار است با همکاری مجموعه پارک علم و فناوری، تورهای بازدید مدیران استان از بخش‌های مرتبط انجام شود.

قریشی بابیان اینکه نگاه مهارت محور و کارآفرین در برخی دانشگاه‌های قم قابل‌تقدیر است گفت: لازم است مشکلات دانشگاه آزاد قم در قالب نظام مسائل؛ جمع‌بندی و مطرح شود تا قابلیت پیگیری در استانداری داشته باشد.

وی بابیان اینکه افزایش ۱۸ درصدی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم نشان می‌دهد نگاه مردم به دانشگاه آزاد اسلامی قم نگاه خوبی است، افزود: اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم توانسته است با توجه به فضای رقابتی، افزایش دانشجو داشته باشد نشان می‌دهد جذابیت در دانشگاه آزاد اسلامی قم وجود دارد.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های این دانشگاه در سطح استانی و کشوری ارائه کرد.