بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: عرصه تولید، توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و در نتیحه ایجاد اشتغال در جامعه بسیار مهم و حساس است که رسانه‌ها باید نقش خود را در این حلقه بخوبی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز چهارشنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران افزود: خبرنگاران نقش و جایگاه حساسی در پویایی جامعه دارند و بواسطه ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان می‌توانند نقش اثرگذاری ایفا کنند.

وی ادامه داد: کشور اکنون دچار جنگ چند جانبه و بویژه تحریم‌های طالمانه استکبار جهانی است که بیشترین آثار آن نیز در عرصه اقتصاد نمایان می‌شود.

باستین عنوان کرد: اصحاب رسانه با دانش عمیق خود باید در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بخوبی تاثیرگذار باشند.

وی گفت: ضعف فرهنگ سرمایه گذاری و کار در استان بوشهر موضوعی است که رسانه‌ها باید به صورت ویژه به آن بپردازند.

باستین بیان کرد: در چند سال اخیر فضای سرمایه گریزی و سرمایه ستیزی در استان بوشهر حکمفرما بوده است که رسانه باید این فضا را به سمت سرمایه‌پذیری سوق دهند.

وی یادآور شد: استان بوشهر در حوزه خبرنگاری ظرفیت بسیار خوبی دارد که این ظرفیت باید در راستای کمک به مردم در کنار دولت قرار بگیرد.

باستین تاکید کرد: خبرنگاران باید نقد سازنده خود را از دستگاه‌ها دریغ نکنند و در مقابل دستگاه‌های اجرایی نیز باید خود را پاسخگوی رسانه‌ها بدانند چراکه چیزی برای پنهان کاری از حوزه رسانه وجود ندارد.

وی گفت: از خبرنگاران توقع است چهره مطلوب‌تری از اوضاع اقتصادی استان بوشهر به تصویر بکشند تا زمینه جذب سرمایه گذاران به این استان بیش از پیش فراهم شود.

معاون استاندار بوشهر گفت: خبرنگاران باید سقف مطالبه‌گری خود را از سطح استانی فراتر برده و آن را به سطح‌های ملی و بین المللی سوق دهند.

باستین اظهار کرد: رسانه‌ها باید صدای رسای مردمان استان بوشهر باشند تا بتوانند براحتی مطالبات آنان را در فضاهای ملی و بین المللی مطرح کنند.

وی گفت: بین دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها باید ارتباط منسجم تعریف و برای پروژه‌های مختلف پیوست فرهنگی دیده شود تا از این طریق فعالان رسانه‌ها بخوبی حمایت شوند.

باستین افزود: باید همکاری متقابلی بین مردم و رسانه‌ها ایجاد شود تا خدمات دولت به نحو شایسته و مطلوب‌تری به جامعه عرضه شود.

وی با اشاره به افتتاح محل جدید فعالیت خانه مطبوعات بوشهر (واقع در مجتمع فرهنگی ۹ دی) عنوان کرد: برای تجهیز خانه مطبوعات اقدام‌ اساسی خواهد شد و با هدف حمایت از خبرنگاران تسهیلاتی با نرخ بهره‌ ۴ درصد و بازه پرداخت پنج ساله استفاده کنند.

وی یادآور شد: خانواده خبرنگاران نیز چنانچه مهارت منجر به اشتغال دارند هیچ محدودیت تسهیلاتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

در این آیین کتاب خاطرات خبرنگار فقید بوشهری علی پیرمرادی، حبیب قاسمی پیشکسوت رسانه استان و همچنین فصل‌نامه نامه شفیعی (نسخه فصل بهار) اثر نصرلله شفیعی دیگر پیشکسوت رسانه‌ای استان بوشهر رونمایی شد.