به گزارش خبرنگار ایرنا، امیررضا رجبی روز چهارشنبه در دهمین همایش نشان تجاری با محوریت سیستمازی و ماندگاری برند افزود: تولید بدون کارخانه به این معناست که یک تولید کننده حرفهای با استفاده از برند یکی دیگر از صنایع، از مزایای آن جهت فروش محصولات خود بهره می برد که این موضوع به سبب شراکت در ظرفیتهای حاصله به نفع صنعت و تولید است.
وی حفظ و ماندگاری برند را راز توسعه اقتصادی دانست و اظهار داشت: حفظ و ارزشگذاری برندها یکی از اهداف استراتژیک است، واحدهای اقتصادی با اعتماد سازی و در نهایت داشتن مشتری می توانند به این مهم دست یابند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ارزش گذاری برند در موضوعات مختلف در حال پیگیری است، چراکه یکی از معیارهای اصلی صادرات وجود کالاهای با نام و نشان است. علاوه بر آن اگر کالاهای با کیفیت در قالب برندهای معروف قرار گیرند، سودآوری یک موضوع بدیعی خواهد بود.
رجبی با بیان اینکه صیانت حقوقی از برندها یک وظیفه مهم است، تصریح کرد: شرایط سخت تولیدکنندگان را مشاهده و بررسی کرده ایم و دولت سیزدهم با برپایی ستاد تسهیل و رفع منابع تولید اقدامات ستودنی در این مسیر انجام داده است.
بانک ها برندها را به عنوان وثیقه بپذیرند
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برندها یک شخصیت حقوقی دارای ارزش مادی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی هستند که ظرفیت وثیقه قرار گرفتن را دارند.
محمد حسین روشنک افزود: این موضوع در توسعه برندها و ارزش گذاری آنها تاثیر خوبی دارد و بخشی از مشکلات صنایع را برطرف خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از برند و بنگاههای موفق در دیگر صنایع موضوع حائز اهمیتی است که سبب رشد صنعت می شود، از این رو صدور پروانه تاسیس تولید بدون کارخانه باید مورد توجه قرار گیرد.
روشنک رقابت را شاکله اصلی ارتقای کیفیت محصولات دانست و عنوان کرد: تا زمانی که رقابت وجود نداشته باشد، برندی شکل نخواهد گرفت و اگر برندی شکل نگیرد، کالای باکیفیت نیز نخواهیم داشت.
وی گفت: محصولات ایرانی توان رقابت با نمونه های خارجی را دارند و اگر امکان صادرات برای آنها فراهم شود بدون شک با بسیاری از کشورهای منطقه قابلیت رقابت دارند.
روشنک با بیان اینکه مدیریت صحیح برندها مهمترین معیار برای ماندگاری و پایداری آنهاست، اظهار داشت: مدیریت موثر با تکیه بر خلاقیت و نوآوری میتواند بر مشکلات و دغدغه های خارجی و داخی غلبه کند و با تغییر شرایط سخت، ماندگاری خویش را تضمین کند.
در پایان این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی و مسوولان حوزه اقتصادی از ۳۳ برند برتر در استان تقدیر به عمل آمد.