ساری - ایرنا - رییس هیات نجات غریق مازندران گفت :جستجوی ناجیان غریق استان برای پیدا کردن۲ نوجوانی که ظهر دیروز چهارشنبه در منطقه ساحلی میرود بابلسر غرق شده بودند، همچنان ادامه دارد.

نقی کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :۲نوجوان ۱۶ ساله حوالی ساعت ۱۵ روز گذشته به همراه اعضای تیم فوتبال خود به دریا رفته بودند ، ولی گرفتار موج های شکافنده شده و غرق شدند .

وی با اظهار این که این یکی از مغروغین شده از شهرستان بابل و دیگری غیر بومی است، ادامه داد : این افراد در قالب یک تیم فوتبال برای تفریح به این منطقه ساحلی آمده بودند که به رغم تذکر ناجیان غریق مبنی بر نیمه آرام بودن دریای مازندران ، اما این افراد بی توجهی کرد و به دریا زدند.

رییس هیات نجات غریق مازندران اضافه کرد : از روزگذشته تاکنون ۱۵ نفر از نیروهای نجات غریق مازندران در تلاش برای یافتن اجساد این غریق هستند که تاکنون منجر به نتیجه نشده است .

وی با اشاره به اینکه منطقه ای که این دو نفر غرق شدن منطقه شنا ممنوعه بود ، گفت : این افراد گرفتار موج های شکافنده دریای مازندران شدند و نتوانستند از این موضوع خلاص شوند .

به گفته کریمیان برای پیدا کردن اجساد غرق شدگان بخش زیادی از نیروهای امدادی درگیر کار شدند ،نیروهای هلال احمر هم به کمک ناجاین غریق آمدند.

وی افزود : یکهزار ناجیان غریق در ۴۲۰ نقطه حادثه خیز سواحل دریای مازندران مشغول به خدمت هستند .

رییس هیات نجات غریق مازندران گفت : از آغاز اجرای طرح سالمسازی دریای مازندران ( از اول خرداد ماه ) ۷۵۱ نفر توسط ناجیان غریق استان از غرق شدن نجات یافتند که از این تعداد ۶۶ نفر در محل بروز حادثه احیا و به بیمارستان منتقل شدند . 

اوایل این هفته نیز سه نفر در سواحل دریای مازندران در منطقه بابلسر و گوهرباران ساری غرق شدند  .

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا با ۱۵ طرح سالمسازی، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.