شیراز-ایرنا-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم گفت: در پنج ماه نخست امسال، ۲هزار و ۲۰۰مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان جهرم انجام شده که ۳۰۰ فقره پرونده تخلفات آن‌ها به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

بهنام اتحاد روز  پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این بازرسی‌ها با همکاری اتاق اصناف، نیروی انتظامی، فرمانداری، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی انجام شده و بیشترین تخلفات در جهرم در زمینه گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و عرضه خارج از شبکه بوده است.

وی با بیان اینکه هدف مشترک همه نهادها و ادارات، تحقق توسعه تولید و ایجاد اشتغال است، بنابراین نباید مشکلات کوچک باعث توقف در تولید شود، اظهار کرد: با تعامل و همدلی مدیران در سطح شهرستان با تشکیل مستمر جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در سال ۱۴۰۱ موفق به فعال‌سازی ۲ واحد غیرفعال و راکد شدیم.

به گفته وی  در حال حاضر هیچ کمبودی از لحاظ تأمین کالاهای اساسی در شهرستان جهرم نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم با بیان اینکه برای ساماندهی کوره‌های ذغال صنعتی جلسات متعدد برگزار شده است، تصریح کرد:  و بیش از ۳۰ مورد جواز تأسیس برای کوره‌های صنعتی زغال صادر شده است و امیدواریم در سال جدید با دریافت مجوز پروانه بهره‌برداری زمینه ایجاد اشتغال تعدادی از جوانان شهرستان ایجاد شود.

به گفته وی پرونده‌های برخی از کوره‌های تولید زغال نیز به اداره جهاد کشاورزی و سپس به امور اراضی برای تغییر کاربری کشاورزی به صنعتی ارجاع شده که سال گذشته یک مجوز تغییر کاربری به کوره صنعتی زغال سال گذشته در روستای موسویه صادر شده است.

اتحاد با اشاره به گزارش اداره کل صمت فارس مبنی بر رتبه نخست شهرستان جهرم در بین شهرستان‌های فارس از نظر اشتغالزایی ابراز کرد: در پنج ماهه امسال در بخش صنفی و صنعتی در سطح شهرستان جهرم بیش از ۲۵۰ مورد اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ مجوز کسب برای خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در جهرم صادر شده است، افزود: در حوزه مشاغل خانگی نیز ۲۸مورد مجوز قالی‌بافی، ۱۸مورد معرفی به بیماه قالی‌بافان و ۲۴ مورد بازدید از قالی‌بافان خانگی را در ۵ماه اخیر در جهرم داشته‌ایم.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت کالاهای انبارداران در سامانه‌های مربوط، تأکید کرد: در صورت عدم ثبت کالاهای انبار از مبدأ تا مقصد، به عنوان کالای احتکاری در نظر گرفته ‌می‌شود که ما امسال تخلفات تعدادی از آن‌ها نیز به اداره تعزیرات منعکس کردیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان جهرم نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال در شهرستان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: کسبه شهرستان جهرم بسیار نجیب هستند، اتاق اصناف با وجود حمایت از کسبه همواره حامی و مدافعان شهروندان بوده است.

جابر قنبرزاده با بیان اینکه شهروندان تخلفات واحدهای صنفی را به شماره ۱۲۴ یا ۵۴۴۴۹۶۰۰ اعلام کنند، افزود: تماس مستمر و مراجعه به واحد بازرسی اتاق اصناف برای گزارش تخلفات برای احقاق حقوق جاماندگان از عدالت، مورد انتظار است.

وی درباره اقدامات انجام‌شده در اتاق اصناف جهرم گفت: جداسازی صنف آرایشگران مردانه و زنانه از هم، پرداخت مطالبات بازنشستگان اتاق اصناف به میزان یک میلیارد تومان، آغاز احداث ساختمان جدید اداره صمت و اتاق اصناف در چهار طبقه، تهیه مقدمات تشکیل دفتر نمایندگی اتاق اصناف شهرستان خفر، اتصال به شبکه دولت، تغییر روند انجام امور اداری و... از مهمترین اقدامات اتاق اصناف بوده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.