بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مواضع و فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران رو به کاهش بوده اما دشمن به جریان نفوذ داخل کشور دل بسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در مراسم تکریم و تجلیل از آزادگان که به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن غدیر بیرجند برگزار شد افزود: همانطور که در دوران اسارت جریان نفوذ برای انقلابیون اذیت‌کننده بود جریان نفوذ الان هم در کشور و حتی در صف اول مسوولان وجود دارد که باید حواسمان جمع باشد.

وی گفت: معیارهای نظام باید برای ما ملاک باشد و یکی از این معیارها پایبندی به آرمان‌های امام و شهدا و عمل به فرامین مقام معظم رهبری است لذا کسانی که برخلاف فرامین رهبری حرف می‌زنند و مواضع‌شان همسو با شبکه‌های معاند است در جریان نفوذ قرار دارند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید به جریان نفوذ توجه کنیم وگرنه ضربه در داخل اثرگذارتر از خارج خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "نگذارید از انقلاب شما هویت‌زدایی کنند" گفت: برخی از سلبریتی‌ها ممکن است نسبت به برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از آزادگان و این گونه برنامه‌ها موضع بگیرند که همان هویت‌زدایی از انقلاب اسلامی است.

قناعت افزود: در پاسخ به این افراد باید گفت چرا مراسم سالروز تجاوز ژاپن به کره و چین، سالگرد بمباران شیمایی دو شهر ژاپن یا کشتار ارامنه توسط عثمانی‌ها را مراسمی انسان‌دوستانه می‌دانید و حتی اخبارش را انعکاس می‌دهید اما هرگاه یاد آزادگان و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم ضد آن موضع می‌گیرید. 

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که این گونه مراسم را با شکوه کامل برگزار کنیم به‌ویژه آنکه مجاهدت‌های شهدا، آزادگان و جانبازان، پیشرفت علمی و امنیت پایدار امروز را برای ما به ارمغان آورده است و مدیون آنان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که "نباید بگذاریم دشمن وانمود کند کشور به بن‌بست رسیده است" افزود: کشور به بن‌بست نرسیده بلکه برخی از خواص و سلبریتی‌ها به بن‌بست رسیدند زیرا تقابل استکبار جهانی با جمهوری اسلامی به نقطه آخر می‌رسد و برخی‌ افراد مانده‌اند که باید در کدام جبهه باشند.

وی گفت: ایران کشوری متعالی و رو به جلو است و مقام معظم رهبری فرمودند "در جنگ نظامی، امنیتی و سیاسی آمریکا را شکست دادیم و در جنگ اقتصادی هم دشمن را شکست خواهیم داد و به نقطه مطلوب خواهیم رسید".

قناعت افزود: با مدیریت مستقیم عرصه‌های بیرونی توسط مقام معظم رهبری، کشور به نحو احسن در حال پیشرفت است و در داخل نیز با وجود جریان انقلابی و مومن در رأس سه قوه شاهد موفقیت‌های فراوان در عرصه‌های داخلی خواهیم بود.

وی گفت: امروز باید برای نظام و کشور امید به آینده روشن داشته باشیم زیرا در زمان جنگ که خدمت امام خمینی (ره) می‌رسیدند و وضعیت جنگ را می‌گفتند وقتی فشارها زیاد می‌شد ایشان می‌فرمودند" دست من هم نیست و کشور صاحب دارد".

استاندار خراسان جنوبی گفت: ما وقتی زمان فعلی را با زمان‌های گذشته مقایسه می‌کنیم پیشرفت‌های فراوانی در عرصه‌های داخلی و خارجی، علمی، اقتصادی و نظامی کسب کردیم که در حوزه نظامی حرف برای گفتن داریم و امنیت پایدار را برای کشور ما رقم زده است.

وی افزود: می‌توان مشکلات را بیان و درباره آن بحث کرد اما نباید امید به آینده را از دست داد و مردم و مسوولان باید با تأسی به آزادگان در برابر سختی‌ها مقاوم باشند.

قناعت گفت: در عرصه‌های بین‌المللی مواضع و  فشارها ضد جمهوری اسلامی ایران در حال فروکش کردن است و پیام‌های مثبتی نیز در حال دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ روسیه و اوکراین مشکلات زیادی را برای آمریکا و اتحادیه اروپا ایجاد کرده و در ۶ ماه دوم امسال تامین انرژی یکی از دغدغه‌های جدی اروپایی‌هاست که برآوردها نشان می‌دهد کشورهای اروپایی به جان هم خواهند افتاد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اظهارات اخیر ترامپ درباره فروپاشی آمریکا واقعیت دارد و در اقتصاد، امنیت و موضوعات داخلی آمریکا مشهود است، البته ترامپ به هیچ چارچوب و اصولی پایبند نیست و واقعیت‌هایی که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان نمی‌گویند توسط آدم بی‌خودی چون او بیان می‌شود که به نفع کشورهای مقابل آمریکا و نشان‌دهنده پیشرفت نظام اسلامی است.

وی گفت: این در حالی است کسانی که با آمریکا متحدند با ما هم ارتباط برقرار می‌کنند و پول‌های بلوکه شده ایران را بر می‌گردانند و با جمهوری اسلامی قرارداد و معاهده می‌بندند که نشان از روند ضعف آمریکا و اتحادیه اروپا است.

قناعت با بیان اینکه واژه امید همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است گفت: باید امید را در مردم به‌ویژه نسل جوان تازه و زنده نگه داشت تا سختی‌ها و مسائل معیشتی مردم حل شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با آزادگان اشاره کرد و افزود: انسان برای دست یافتن به جایگاه انسانی و وارستگی به دهه‌ها کار، تلاش، مجاهدت و ریاضت نیاز دارد و دوران اسارت فرصتی طلایی است که این دوره سریع و فشرده طی شود و انسان‌های با استعداد همواره منتظر فرصت هستند تا به افرادی فرهیخته و درخشان تبدیل شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از این دیدگاه، آزادگان انسان‌هایی درخشان هستند که در زمان اسارت فشارها را تحمل کرده و حتی یک کلمه از آرمان‌هایشان دست نکشیدند.

وی افزود: لحظه لحظه عمر پر برکت آزادگان در دیوان الهی ثبت شده و ممکن است برخی مدیران نبینند و کم‌لطفی کنند اما آنکه باید آن لحظات سخت و طاقت‌فرسا را ببیند، دیده و آنکه باید بنویسد، نوشته است.

در این مراسم شماری از آزادگان تجلیل شدند و آیین تکریم و تجلیل از آزادگان در بیرجند با حضور استاندار و در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران برگزار شده است.

خراسان جنوبی دارای ۲۳۱ آزاده است که از این تعداد ۲ نفر شهید و ۱۱ نفر فوت شده‌اند.