گرگان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۱۱ هزار نفر به صورت خودمالکی در این استان از اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» استقبال شده که حمایت‌های لازم برای ساخت آن از این دسته متقاضیان انجام می‌شود.

مهدی ملک روز پنجشنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان افزود: تاکنون سه هزار پرونده برای متقاضیان تشکیل شده تا مراحل اداری خود را برای ساخت طی کند.

وی ادامه داد: این اداره کل تقاضای افزایش سهمیه به صورت خودمالکی برای استان را از طریق مرکز در دست پیگیری دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین استفاده از ظرفیت تراکم برای شتاب در اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» استان را دیگر طرح‌ها این اداره کل برشمرد و گفت: این پیشنهاد در شورای مسکن استان ارائه شده تا استفاده حداکثری از آن صورت گیرد.

ملک تاکید کرد: مطابق برنامه اعلام شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان هزار و ۸۰۰ هکتار نیاز به تامین مسکن داریم که با اجرای طرح‌های مزبور، حدود ۸۰۰ هکتار زمین نیاز بوده که تاکنون ۲۴۰ هکتار آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین از شناسایی و تامین ۱۰۰ هکتار در گنبدکاووس، و ۶۰ هکتار در کلاله خبر داد و گفت: با اضافه شدن این سطح زمین، ۵۰ درصد از زمین‌های موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نخستین سال اجرا در استان تامین می‌شود.

به گفته وی اکنون ساخت هزار و ۵۰۰ خانه در قالب نهضت ملی مسکن در استان در دست اجرا است که ۹۶ واحد آن تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ملک همچنین از طراحی ساخت هشت هزار خانه خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این واحدها طی دو الی سه ماه آینده آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از هفته دولت عملیات اجرایی ساخت هزار واحد در زمینی به مساحت ۴ هکتار در محل سایت «آرامش» شهر گرگان با مدیریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی مراسمی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان گلستان ۶۹ هزار نفر برای خانه‌دار شدن در طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده بودند.

مصوبات سفر دولت سیزدهم شتابدهنده توسعه بخش راه و شهرسازی گلستان است
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مصوبات سفردولت سیزدهم برای توسعه بخش راه و شهرسازی این استان شتابدهنده بوده که با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال به راه و شهرسازی، طرح های عمرانی فعال شده است.

 در سفر اسفندماه ۱۴۰۰ دولت سیزدهم به گلستان برای بخش راه و شهرسازی هفت طرح با اعتبار ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی همچنین از بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی ۱۶ طرح با اعتبار ۷ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال در حوزه راه و شهرسازی در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: طرح‌های بهره‌برداری راه و شهرسازی استان در هفته دولت در حوزه بهره‌برداری بوده که اعتبار هزینه شده آن ۴۱۰ میلیارد ریال بوده که بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی هنری درشهرستان مرزی و محروم گمیشان مهمترین است.  

هفته دولت دوم شهریور ماه آغاز می‌شود.