رشت - ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پدیده خشکسالی گفت: ایران تا سال ۲۰۳۰ از بحرانی ترین نقاط دنیا در بخش آب است و در حال حاضر با وجود بارش ها در گیلان بخشی از سفره های زیرزمینی دچار بحران کم آبی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدکاظم دلخوش اباتری روز پنجشنبه در آیین تجلیل خبرنگاران استان.دلخوش  همچنین با بیان اینکه در موضوع آب در کشور در آینده در شرایط بحرانی هستیم، گفت: کارگروهی از آب های مرزی و داخلی را در مجلس تشکیل دادیم .

وی اضافه کرد:برنامه ریزی های لازم با وزات نیرو در این ارتباط انجام شده ؛ ضمن اینکه دریافت حق آبه از کشورهای همسایه نیز در دستور کار است.

 دلخوش اظهار داشت:  اگر برای بحران آب فکری نکنیم مهاجرت های بی رویه به گیلان اتفاق می‌افتد و آینده استان  را به خطر می‌اندازد .

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: بخشی از مهاجرت ها به گیلان در حال اتفاق افتادن است و شوراها و دهیاران به فروش اراضی توجه ندارند .

وی گفت : ایران تا سال ۲۰۳۰ یکی از بحرانی ترین نقاط دنیا در امور آب است و در حال حاضر با وجود همه بارش هایی که در گیلان داریم، بخشی از آب های زیرزمینی و آب های کشاورزی ما دچار بحران شده است.

 دلخوش با بیان اینکه برای توسعه گیلان فقط به برگزاری جلسات در مجلس اکتفا نشده است ،گفت :حقوق عامه مردم در بحث مالیات، توزیع آرد و نان، رتبه بندی معلمان،  حقوق بازنشستگان  در مجلس نهایی شده است و باید توسط دولت اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در بخش دیگری از سخنانش برای اقدامات استان برای رفع مشکل پسماند اشاره و بیان کرد:  سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که با سامانه پرتودهی میتوانیم روزانه چهار و نیم میلیون لیتر شیرابه زباله را به آب کشاورزی تبدیل کنیم که قرار است در آینده نزدیک از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلن نیز با تاکید بر ضرورت عدالت توسط خبرنگاران گفت : خبرنگاری که  عادل نباشد  را نمی توان خبرنگار نامید.

وی اظهار داشت : خبرنگار باید تریبون همه افراد از جمله  تریبون کسانی که حرف شان شنیده نمی شود ،شهرستان های محروم و مردم محروم  باشد.