گرگان - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرخانه مطبوعات گلستان گفت: اصحاب رسانه، قلم و خبرنگاران طلایه‌داران همه عرصه‌ها به‌خصوص در بحران‌های مختلف هستند اما تاکنون به مشکلات و دغدغه‌های این قشر توجه زیادی نشده که حل آن نیازمند مدیریت جهادی و برنامه‌ریزی هوشمندانه دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، هادی علمدار عصر روز جمعه در آیین تجلیل از خبرنگاران گلستان در گنبدکاووس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خبرنگاران گلستان با وجود همه محرومیت ها و سختی ها، تلاشگرانه به انجام وظیفه ذاتی خود در اطلاع رسانی مشغول بوده و در صف اول میدان جهاد تبیین ایستاده اند.

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان گفت: برخی از فعالان رسانه‌ای استان از لحاظ تامین معیشت در سختی به سر می برند و در تامین  ابتدایی ترین خواسته های زندگی خود ناتوان هستند.

وی افزود: پایگاه های خبری گلستان با مشکل نداشتن بیمه دست و پنجه نرم می‌کنند و با وجود فعالیت زیاد پایگاه های خبری در استان اغلب از حمایت بیمه‌ای برخوردار نیستند .

وی اظهار داشت: عضویت در صندوق هنرمندان به دلیل برخی شرایط برای خبرنگاران سخت است که برای حال این مشکل لازم است برخی از اختیارات به استان ها داده شود.

 مدیر خانه مطبوعات استان گلستان گفت: هر روز، روز خبرنگار بوده و  در هر میدان و مناسبتی خبرنگاران حضور دارند و باید خبرنگاران را بهتر بشناسیم.

علمدار افزود: بیش از ۲۵۰ اثر به سومین جشنواره مطبوعات گلستان ارسال شد و  هفته آینده فراخوان چهارمین جشنواره مطبوعات گلستان منتشر خواهد شد و امیدواریم در سال بعد جشنواره مطبوعاتی را به صورت تخصصی برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در دولت انقلابی سیزدهم اتفاقات خوبی بیفتد تا عقب ماندگی گلستان جبران شود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین گرامیداشت روز خبرنگار صبح امروز جمعه وارد گلستان شد.

بازدید از تالار مرکزی فرهنگی _ هنری در حال ساخت گرگان، حضور در نماز جمعه، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه از برنامه‌های صبح امروز محمدمهدی اسماعیلی در گلستان بود.

استان گلستان ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه‌ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری فعال دارد.