ساری - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت : پس از سه روز از مفقود شدن یک کوهنورد ۵۰ ساله قائمشهری تلاش برای پیدا کردن این کوهنورد همچنان ادامه دارد .

هاتف باقر سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این فرد که عضو یک کوهنورد از قائمشهر بود عصر روز چهارشنبه مفقودی در دماوند مفقود شده است و مفقودی وی از سوی هم گروهی هایش به شماره تماس ۱۱۲  امداد و نجات هلال احمر گزارش شده است .

وی ادامه داد :این گروه کوهنوردی که از ضلع شمالی قصد صعود به قله دماوند را داشتند که فرد مفقود شده بدلیل ارتفاع زدگی از گروه عقب ماند و به تنهایی به سمت قله رهسپار شد.

به گفته معاون هلال احمر مازندران پس از اعلام مفقودی این کوهنورد به شماره تماس مذکور تیم تخصصی امداد و نجات کوهنوردی استان مستقر در پایگاه رینه آمل به ضلع شمالی دماوند اعزام شده است و تیم در حال جست و جو برای یافتن این فرد است.

وی با اشاره به شرایط جوی مناسب و استقبال بیشتر کوهنوردان برای صعود به قله دماوند گفت : بدنبال افزایش حضور کوهنوردان در این منطقه متاسفانه حوادثی نظیر مفقودی ، پرت شدن از کوه و مصدومیت را شاهد هستیم.

به گفته باقر سلیمی از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون علاوه بر مفقود شدن این کوهنورد قائمشهری ، ۲ مصدوم نیز توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر مازندران به پایگاه هلال احمر در رینه آمل منتقل و پس از آن به بیمارستان میلاد تهران منتقل شدند .

درخواست بالگرد برای انتقال کوهنورد مصدوم 

معاون هلال احمر مازندران همچنین از درخواست بالگرد برای انتقال کوهنورد مصدوم از قله دماوند خبر داد و گفت : یک تیم کوهنوردی ۳۰ نفره که از مسیر ضلع جنوبی قصد صعود به این قله را داشتند که یکی از اعضا دچار ایست قلبی شد .

وی افزود : پس از تماس مردمی به شماره ۱۱۲ و بروز چنین اتفاقی برای این کوهنورد درخواست برای اعزام بالگرد به جمعیت هلال احمر کشور اعلام شد و باموافقت این نهاد بالگرد برای انتقال این بیمار کوهنورد به قله اعزام می شود .

به گفته باقر سلیمی جمعیت هلال احمر مازندران چهار تیم تخصصی امداد و نجات کوهنوردی در پایگاه آمل دارد .

روز گذشته نیز یک کوهنورد اصفهانی در ارتفاعات علم کوه سقوط کرد که بدلیل شرایط جوی نامناسب بالگرد اعزامی هلال احمر نتوانست در منطقه فرود کند و امکان انتقال جسد کوهنورد فراهم نشد.