بجنورد- ایرنا- براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد،تعداد مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به پنج شهرستان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، با تداوم روند افزایشی مبتلایان در خراسان شمالی براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان های جاجرم، شیروان و مانه سملقان که پیش از این نارنجی بودند به قرمز کرونایی تغییر رنگ داد.

اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، جاجرم، شیروان و مانه و سملقان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

شهرستان گرمه نیز از وضعیت قرمز به نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد و همچنین شهرستان های فاروج و رازوجرگلان نیز از وضعیت زرد خارج و در رنگبندی نارنجی کرونایی قرار گرفت.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با  وضعیت زرد  تعریف می‌شوند.

بستری ۱۸۶ بیمار کووید۱۹

به گزارش روز شنبه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با بستری ۵۱ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۱۸۶ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

خراسان شمالی روز گذشته را بدون فوت کرونایی سپری کرد و امروز یک نفر بار دیگر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس نامنحوس از دست داد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۳۲ نفر قربانی داشته است.

با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.