شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تایید سلامت آب انتقالی به شهرکرد گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بیماری گوارشی و اسهالی در استان و به ویژه شهر شهرکرد گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به طور مستمر نظارت بر سلامت آب شرب از سوی کارشناسان بهداشت محیط انجام می‌گیرد و تاکنون موردی مغایر با سلامت آب گزارش نشده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰۰ مورد آزمایش از مسیرهای خط انتقال آب در شهرکرد از جمله آب انتقالی از سامان، چاه‌ها و گردنه خُلک انجام شده و نتیجه آزمایش‌ها حاکی از سلامت آب بوده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آب تانکرهای آبرسانی نیز با دستگاه کلرسنج تا زمان رسیدن به محل توزیع از سوی مهندسان بهداشت محیط اندازه‌گیری می‌شود.

احمدی تصریح کرد: با این وجود اگر مردم همچنان نگران آب توزیع شده هستند می‌توانند آب مصرفی خود را به مدت ۲ تا پنج دقیقه جوشانده و پس از خنک شدن در معرض هوا نگرانی خود را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات مبنی بر آلودگی آب توجهی نکنند، اظهار داشت: مردم مطمئن باشند هرگونه آب دارای آلودگی رصد شده و  به مدار توزیع وارد نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به همراه تیم‌های تخصصی را به استان اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک مشکلات را به صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل در دستور کار قرار داد. 

همچنین با فراخوان کردن تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال شد و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت.

اضافه کردن ۱۷ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع آب معدنی در محلات شهرکرد، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.