تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: رویکرد مدارس غیر دولتی به گونه‌ای است که دانش آموزان با شهریه های پایین هم بتوانند تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، احمد محمودزاده امروز در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع عادی سازی مدارس غیر دولتی مورد بحث است که تفاوت چندانی بین این مدارس نباشد.

وی افزود: رویکرد مدارس غیر دولتی به این صورت است که با جهت گیری های حفظ معارف و قرآن را در نظر داریم که برخی حوزه‌های علمیه و غیره هم در این کار ورود می‌کنند که قصد این است که این موضوع عمومی سازی شود.

وی افزود: عادی سازی مدارس غیردولتی را دنبال می‌کنیم که تقابل بین مدارس دولتی و غیردولتی اتفاق نیفتد. امکان ایجاد مدارس غیردولتی را در مناطق محروم با کمک خیرین و شهریه پایین فراهم می‌کنیم. کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی مدنظر است تا شهریه بر این اساس به مدارس تعلق گیرد و در این راستا کیفیت بخشی در همه ابعاد را مورد توجه داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از راهبردهای دولت، مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است، مردمی سازی و نقش مردم در آموزش و پرورش از جمله مسائلی است که در حوزه مشارکت ها به آن توجه داریم. 

محمودزاده خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم که همکاری خیرین، واقفین و گروه‌های جهادی حداکثری شود و مدارس غیرانتفاعی عام المنفعه با مشارکت گروه‌های ذکر شده داشته باشیم که در شورای نظارت تصویب شده و آیین نامه‌های مربوطه در دست تدوین است که به مهرماه می‌رسد. 

وی یادآور شد: با کمک آموزش و پرورش و فرد خیر اداره خواهد شد که به گروه‌های جهادی و دیگر خیرین نیز تعمیم داده خواهد شد و عنوان "مدرسه داری" را به بخشی از خیرین خواهیم داد. 

محمودزاده ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی مصوبه‌ای در مجلس در دست پیگیری است؛ برای ۲۴ ساعته شدن معلمان ابتدایی، ۳۰ ساعته شدن معلمان متوسطه و ۳۶ ساعته شدن کادر مدارس که بیمه کامل برایشان محاسبه می‌شود.
استانداردسازی آموزش‌های معلمین، کیفیت بخشی و برگزاری دوره های ضمن خدمت نیز مدنظر است.