تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

اراک - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دانشجویان سربازان جبهه علمی کشور هستند و باید با تمام توان در جهت تقویت بنیه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی میهن اسلامی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «محمد رضا عسگری» روز یکشنبه در آیین افتتاحیه دوره تشکیلاتی خط امام بسیج دانشجویی افزود: دانشجویان نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته و نقش مهمی در امید آفرینی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: جوانان امید انقلاب و نقطه قوت کشور برای حرکت هستند و مقام معظم رهبری انتظار ویژه ای از جوانان دارند و انگیزه های دینی و انقلابی جوانان موجب یاس و ناامیدی دشمنان در عرصه های مختلف شده است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: داشتن جوانان با انگیزه و با روحیه های جهادی و انقلابی مهمترین سرمایه کشور است و جوانان در طول انقلاب اسلامی همواره میدان دار صحنه های جهاد بودند و امروز در گام دوم و جهاد تبیین نقش مهمی برعهده دارند.

سرهنگ عسگری بیان کرد: امروز دشمن در جنگ شناختی به دنبال این است نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کند و باید در مقابله با توطئه های دشمنان راهبرد جهاد تبیین را عملیاتی کرد و دانشگاه ها و جوانان نقش مهمی در این راستا دارند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه ملت ایران با فرهنگ بسیج در طول انقلاب بزرگترین دستاوردها را خلق کردند، گفت: بسیج در میدان تهدید با پای کار آوردن ظرفیت ها فرصت سازی کرده و ولایت و مردم بزرگترین پشتوانه بسیج است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: تحقق جهاد علمی، افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان، ترویج اخلاق و معنویت در بین دانشجویان و خدمت رسانی به مردم از ماموریت های مهم بسیج دانشجویی است که دوره تشکیلاتی خط امام جهت آماده سازی دانشجویان بسیجی در این راستا هدف گذاری شده است.

«ابراهیم پوراسماعیل» افزود: آماده سازی دانشجویان برای نقش آفرینی در میدان جهاد تبیین و گام دوم انقلاب از مهمترین اهداف برگزاری دوره خط امام بسیج دانشجویی است که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: امروز در جمع دانشگاهیان افراد زیادی، دغدغه مند و علاقمند به کار تشکیلاتی هستند که بسیج دانشجویی در راستای اجرای ماموریت ها از آنها برای کار تشکیلاتی و تربیتی استفاده می کند و در طول سال برنامه های فرهنگی، علمی و جهادی را برگزار می کند.