اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۶۰ طرح برقی با اعتبار دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین قدیمی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: امسال همزمان با هفته دولت پروژه‌های مختلف برقی در سطح استان با هزینه اعتباری بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل توسعه و  احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری، تجهیز و راه‌اندازی پست های توزیع هوایی،  نصب فیدرهای جدید و افزایش قدرت مانور و استفاده از تجهیزات با فن آوری‌های جدید می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: نصب چراغ روشنایی معابر در نقاط مختلف شهری و روستایی، نیرورسانی به واحدهای صنعتی و مجتمع‌های کشاورزی، جایگزینی سیم مسی با کابل خودنگهدار به طول ۴۶۶ کیلومتر، نصب کنتور هوشمند، آب و برق (فهام)، برق رسانی به روستاهای بی برق پیله گلین، مسجدلو، دوز، مجیدلو، مرکوت، و روستای چنار بالداغی از دیگر طرح‌های برقی قابل افتتاح است.     

وی بیان کرد: اصلاح شبکه هوایی با اجرای کابل خود نگهدار و نصب ۵۰ دستگاه چراغ LED در راسته بازار، نصب چراغ روشنایی معابر داخل شهر آبی بیگلو، نصب چراغ روشنایی معابر در دور دریاچه گیلارلو، نصب و اصلاح ۷۵ دستگاه پست هوایی، نصب ۹۶ کیلومتر چراغ معابر و ۴۰ کیلومتر خط هوایی از جمله دیگر طرح های قابل افتتاح در هفته دولت امسال در نقاط مختلف استان اردبیل است.

قدیمی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به اردبیل مصوبه‌ای در حوزه برق استان وجود نداشت، اظهار کرد: با تلاش مسئولان عالی استان و متولیان امر قرار شد شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان برای حل مشکلات تولیدکنندگان در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در کمترین زمان ممکن پست ۶۳ کیلو وات احداث کند که امیدواریم این طرح نیز امسال همزمان با هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور تامین برق صنایع و متقاضیان جدید، افزایش قابلیت اطمینان شبکه به منظور تحویل برق پایدار و مطمئن، عدم ایجاد وقفه در تامین برق واحدهای صنعتی استان، برقدار نمودن روستاهای فاقد برق به منظور ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس و افزایش تولیدات دامی و کشاورزی و افزایش رفاه اجتماعی مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح های برقی در استان برشمرد.

وی با اشاره به زیر ساخت‌های موجود در استان ادامه داد: از لحاظ کمی در تولید برق مشکلی نداریم به طوری که بیش از نیاز استان برق تولید می‌کنیم و در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در حال و آینده مانعی وجود ندارد.

قدیمی گفت: با همکاری مردم و مدیریت صحیح مصرف بهینه از برق خوشبختانه امسال قطعی و خاموشی برق در استان به جز در موارد نادر همچون وزش تندبادها و طوفان نداشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به کیفیت برق استان افزود: در بخش ارتقای کیفیت برق هم در بخش فنی اقدام به استفاده از اکیپ های خط گرم به منظور جلوگیری و کاهش خاموشی ها در موقع تعمیرات و نوسازی پروژه ها می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان اردبیل وجود دارد. هم اکنون صد درصد مناطق شهری و ۹۹/۹ درصد ساکنان روستایی در استان اردبیل از نعمت برق برخوردار هستند.