قزوین- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از شرکت ۱۸ هزار دانش آموزش قزوینی در کلاس‌های ورزشی تابستانه در سالن‌های چند منظوره، مجتمع‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی و طبیعی خبر داد.

صالح یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تابستان، بهترین فرصت برای شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان به ویژه در عرصه هنر و ورزش است.

وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی در مراکز مختلف آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است و باید تمامی ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

این مسوول تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه محوری، تخصص محوری و افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان از اهداف اصلی آموزش و پرورش است تا دانش آموزانی سالم و با نشاط را در جامعه داشته باشیم.

وی به نقش مهم ورزش در شادابی دانش‌آموزان‌ و بالا رفتن میزان یادگیری آنها در کلاس های درس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نیروهای کارآمد و مربیان متخصص در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی بانشاط و پرتحرک در مدارس به کار گرفته‌اند.

یاوری با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کلاس ورزش در سطح استان، تصریح کرد: در کانون‌های ورزشی آموزش و پرورش، کلاس‌هایی در رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، هندبال، ژیمناستیک، شنا، تکواندو و فوتسال برای دانش آموزان دختر و پسر در طول تابستان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۰ مجتمع و سالن ورزشی روزهای پنج شنبه‌ و جمعه‌ به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و اولیای آنها قرار دارد تا زمینه ورزش بیشتر در میان جامعه هدف فراهم شود.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.