اصفهان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از افتتاح هشت طرح در هشت شهرستان این استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

محمد علی کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل اجرای سازه‌های کنترل سیلاب سنگی ملاتی، بند سنگ سیمان، سرریز بند، نهالکاری، مراقبت و نگهداری است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های مورد اشاره در شهرستان های سِمیرم، لِنجان، خوانسار، اردستان، اصفهان، کوهپایه، خوانسار و کاشان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اعتبار اجرای پروژه ها را افزون بر ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین اعتبار را طرح کنترل سیلاب سنگی ملاتی شهرستان اردستان با چهار میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.

کاظمی با اشاره به اشتغال‌زایی بعنوان یکی از نتایج غیر مستقیم طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: تعداد اشتغال حاصل از پروژه ها ۹۷ نفر است و ۵۶۵ خانوار بهره بردار آنها به شمار می‌روند.

وی اظهارداشت: کنترل سیلاب و کاهش خطرات ناشی از آن، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و قنوات، افزایش پوشش گیاهی، کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از انتشار ریزگردها از اهداف اجرای طرح‌های نامبرده محسوب می‌شود.

دوم تا هشتم شهریور بعنوان "هفته دولت" نامگذاری شده است.

نگاهی به وضعیت عرصه های طبیعی اصفهان حاکیست که این خطه با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن  را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در بر گرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان به‌طور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد.