مشهد- ایرنا- مسابقات دوچرخه سواری کوهستان خراسان رضوی روز دوشنبه در ارتفاعات چشمه پونه مشهد برگزار شد.

سرپرست هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی با بیان این مطلب روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقه با حضور ۴۰ دوچرخه سوار از شهرستان های مشهد، قوچان، نیشابور و شاندیز برگزار شد که در رده سنی بزرگسال، مسافت ۹ کیلومتر، نوجوانان ۴.۵ کیلومتر و جوانان ۷.۵ کیلومتر را رکاب زدند.

مجید طهوریان عسکری افزود: در پایان این مسابقه در رده سنی بزرگسالان محمد فدایی، حامد حسن پور و حسن دهقان حائز رتبه های برتر شدند. در رده نوجوانان سام شرکت، امیرمحمد عباسیان و پوریا پسندی به قهرمانی رسیدند و در رده جوانان نیز بنیامین فنایی، شهریار زرین فر و محمد جواد سیامک مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از لحاظ تقویم مسابقات برای انتخاب نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات کشوری در آبان ماه عقب هستیم طی ماه های آینده نیز دو مسابقه در سطح a و b جهت انتخاب نفرات برتر برگزار خواهیم کرد.

طهوریان عسکری گفت: در مسابقات کشوری به صورت استاندارد در رده سنی بزرگسالان و جوانان برگزار می‌شود و ما در مسابقات آزاد و سطح B به لحاظ تشویق شدن رده سنی نوجوانان را هم در نظر می‌گیریم.

۲۵۰ دوچرخه سوار سازمان یافته در خراسان رضوی این رشته ورزشی را پیگیری می‌کنند که بانوان ۷۰ نفر از این تعداد را تشکیل می‌دهند.