بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از امکانات موجود نسبت به بیان و روشنگری دستاوردها و خدمات نظام به ویژه برای جوانان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد شامگاه دوشنبه در آیین گلنگ زنی مسجد قبا در بجنورد با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی، اظهار داشت: هفته دولت یادآور ایثار فرزندان انقلاب اسلامی، شهیدان باهنر و رجایی است که همواره خدمت به مردم و اسلام را رویکرد اصلی خود می دانستند.

وی افزود: این شهدای گرانقدر الگوی واقعی مدیران هستند که باید از زندگی و شیوه خدمت کردن و برخورد آن ها با مردم درس گرفت.

حسین نژاد با بیان اینکه هفته دولت فرصتی غنمیت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۳ سال دستاوردهای ارزشمندی در حوزه های گوناگون پزشکی، اقتصادی، دفاعی، عمران و آبادانی شهر و روستاها داشته است که باید برای مردم تبیین شود.

وی اضافه کرد: باید در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است، مسوولان باید با روشنگری اعتماد و امید را در جامعه زنده کنند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه مساجد مرکزی مهم برای تقویت باورهای دینی مردم است، تصریح کرد: مسجد ظرفیتی بسیار مهم از ابتدای اسلام برای اجتماع مردم و انجام فعالیت های مختلف دینی بوده است و امروزه نیز باید محلی برای ترویج ارزش ها و مقابله با جنگ نرم باشد.

وی افزود: ساخت این مسجد در محله تازه ساخت بجنورد نیز چراغ راهی برای اهالی این منطقه و تقویت باورهای دینی است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی هزار و ۲۹۷ روستا و آبادی دارد و حدود ۴۴ درصد از جمعیت  این استان در روستاها ساکن هستند و شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.