نادر شریفی روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملکرد یکساله حوزه راهداری مراغه با پنج سال قبل از آن برابری میکند، افزود: این دستاوردها حاصل همگرایی و تلاش جهادی مسئولان شهرستان و پیگیریهای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده و به برخی از مطالبههای دیرینه اهالی جامه عمل پوشانده است.
وی اظهار داشت: روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر از محور مراغه – هشترود با ۱۷ میلیارد تومان هزینه، روکش آسفالت محورهای روستایی نرجآباد – قلعهخالصه، طالبخان – خرمازرد و آشان - یایشهری در مجموع با ۱۳ میلیارد تومان هزینه و آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت کمربندی جنوبی با سه میلیارد تومان هزینه از جمله اقدامات بخش نگهداری راههاست.
«شریفی» به ساماندهی نقاط حادثهخیز نیز اشاره و اضافه کرد: اجرای طرح غیرهمسطح داشآتان در محور مراغه – هشترود که تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان هزینه داشته و همچنین احداث پل یک دهنه چکان و دوبانده کردن مسیر با ۴.۲۸ میلیارد تومان هزینه از جمله این طرحهاست.
به گفته رئیس اداره راهداری مراغه از دیگر طرحهای بخش ساماندهی نقاط حادثهخیز نیز میتوان به ترانشهبرداری و خاکبرداری قوس پرحادثه کیلومتر ۲۵ محور مراغه – هشترود، اجرای طرح بزرگ جایگزین کردن باکسهای بتنی و پیشساخته پل قطار واقع در سهراهی تازهکند سفلی اشاره کرد.
وی در مورد بهسازی راههای اصلی و روستایی نیز بیان کرد: مسیرگشایی محور روستایی «دوهبوینی» به طول ۶ کیلومتر با مشارکت مردمی، احداث راه روستایی خطب - مولو به طول هفت کیلومتر با حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان و بهسازی راه روستایی آغچهدیزج - خطب با ۲.۵ میلیارد تومان هزینه از جمله اقدامات در حوزه راههای روستایی است.
شریفی ادامه داد: اجرای عملیات تکمیلی پل سهدهنه روستای خطب با ۲ میلیارد تومان هزینه، تسطیح و رگلاژ کلیه راههای روستایی شنی و خاکی در مجموع با ۱۲۰ کیلومتر طول و تعریض یک کیلومتر از سطح سوارهرو در کیلومتر ۲۰ محور مراغه - هشترود جزو دیگر اقدامات در حوزه بهسازی راههای اصلی و روستایی است.
به گزارش ایرنا طرح تعریض پل غیرهمسطح «تازهکند» که به دلیل توقف عبور قطارهای مسیر مراغه و تبریز در عرض کمتر از ۳۶ ساعت اجرا شد، سریعترین طرح عمرانی تاریخ این شهرستان به شمار میرود و با اجرای آن از سوی راهداری، یکی از نقاط حادثهخیز مسیر مراغه - هشترود اصلاح، و به یکی از مطالبههای دیرینه اهالی جامه عمل پوشانده شد.
حجم عملیات اجرایی این طرح در حدی بود که حدود یک ماه قبل از آن هزار و ۹۰۰ کامیون خاکبرداری در محل انجام شد و طرح با تلاش شبانهروزی راهداران در موعد مقرر به خط پایان رسید تا قطار از روی پل و خودروهای مسیر مراغه - هشترود از زیر آن تردد کند.