رشت - ایرنا - استاندار گیلان از بهره برداری یک هزار و ۱۶۰ پروژه با اعتبار حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در آغاز هفته دولت با حضور در گلزار شهدای رشت ضمن ادای احترام به شهیدان رجایی و باهنر و نیز شهدای دفاع مقدس در جمع مسئولان و خبرنگاران افزود: از این تعداد ۹۳۸ پروژه در حوزه عمرانی، ۲۸۸ واحد مسکن مهر، ۲۹۶واحد مددجویی کمیته امداد و سه هزار و ۹۰۶ واحد بهسازی مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۲ درصدی دارد، عنوان کرد: علاوه بر منابع موجود از اعتباراتی که از محل سفر رئیس جمهوری به استان اختصاص یافته نیز برای تکمیل این طرح ها هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه تلاش ما شکوفایی مزیت های گیلان بر اساس ظرفیت های این خطه است، گفت: دولت اقدامات بسیاری از زمان استقرار انجام داده و در همین راستا حدود ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته است.

 عباسی خاطرنشان کرد: شتاب بیشتری برای ارتقا وضعیت این خطه در راستای تحقق رشد هشت درصدی که برای آن تعیین‌شده خواهیم بخشید.

 استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته اظهار داشت: مشکلات عمیقی از گذشته به جا مانده بود که دولت سیزدهم با تلاش‌های گسترده و بسیاری اعم از واکسیناسیون، مردمی سازی یارانه ها و غیره در راستای حل مشکلات و کاهشد فاصله طبقاتی وبرقراری عدالت گام بر می دارد.

وی اظهار کرد : باید با اقداماتی که انجام می دهیم لبخند رضایت را در مردم ببینیم.

 وی همچنین در آغاز سخنانش با گرامیداشت هفته دولت گفت: با شهدای گرانقدر به عنوان ستارگان درخشان آسمان نظام مقدس جمهوری اسلامی میثاق می بندیم آنان که همواره چراغ هدایت جامعه بوده و خواهند بود.

استاندار گیلان افزود: الگوگیری از شهدا و حرکت در مسیر  استقلال، آزادی معنویت، عدالت، اخلاق و عقلانیت می‌تواند ما را در خدمت صادقانه برای نظام جمهوری اسلامی و خدمت بی‌منت برای رضای خداوند قرار دهد.

وی اظهار داشت: در مقابل زورگویان و گردنکشان ایستادگی می کنیم و با روحیه جهادی برگرفته از اخلاق اسلامی، ارزش های دینی و اعتقادات خود برای پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان گام بر می‌داریم.

همچنین اسدالله عباسی همزمان با نخستین روز از هفته دولت در بدو ورود به گلزار شهدا برنامه های این هفته را آغاز کرد.