شیراز-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه ۷۲۸ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و مسکن با ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در هفته دولت سال ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد، به تشریح مهمترین طرح‌ها پرداخت.

محمود رضایی کوچی پنجشنبه دوم شهریورماه در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس در میدان امام حسین (ع) شیراز، اظهار کرد: برخی از پروژه‌های هفته دولت امسال با اعتبارات استانی و برخی نیز با اعتبارات ملی اجرا شده است؛ بدون شک پروژه‌ها با اعتبار ملی پروژه‌های کلان با مقیاس بزرگ هستند.
وی در رابطه با پروژه‌های شهرستانی گفت: حوزه عملکردی پروژه‌های آبرسانی به روستاها و شهر یا پروژه‌های راه روستایی و راه فرعی، پروژه‌های مربوط به بهداشت و درمان یا مسکن، شهرستانی است و با اعتبارات کمتر از پروژه‌های ملی انجام شده است.
معاون استاندار فارس عنوان کرد: در هفته دولت افزون بر افتتاح پروژه‌های شهرستانی، پروژه‌هایی هم در مقیاس استان و کشور افتتاح می‌شود؛ بدون شک پروژه نیروگاهی که در حدفاصل دشت ارژن و تنگ ابوالحیات به طول ۲۲ کیلومتر یکی از این پروژه‌های کلان با عملکرد منطقه‌ای محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: این پروژه کلان که مسیر ارتباطی استان فارس به بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد کوتاه می‌کند و موجب کاهش ترافیک و حوادث جاده‌ای می‌شود از سال ۹۱ تعریف شده اما اجرای آن تا امروز به طول انجامیده است؛ این پروژه در هفته دولت امسال قابل بهره‌برداری است.

رضایی کوچی گفت: در شهرستان نی‌ریز هم بخشی از بزرگراه فسا-استهبان-نی‌ریز و بخش دیگری از پروژه بزرگراه جهرم به سمت لار افتتاح خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه آبرسانی به شهر قیروکارزین و شهرهایی در شرق فارس در دستورکار است، گفت: در موضوع آب هم پروژه‌های بزرگی از جمله آبرسانی به روستاها و شهرستان‌هایی در ارسنجان، نی‌ریز و پاسارگاد اجرا شده است که این پروژه‌ها توسط مسئولان محلی، استانی و ملی افتتاح می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در میدان امام حسین (ع) (فلکه ستاد) شیراز و در مجاورت ضلع جنوبی ساختمان استانداری فارس برپا شده و تا هشتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هرسال به یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. هشتم شهریور ۱۳۶۰ محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و  محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت و همراهان آنها در عملیاتی تروریستی توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند.