مشهد- ایرنا- سخنگوی هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی گفت: مدیر مسوول یک سایت خبری و حقوقی در مشهد که شکایتی به دلیل انتشار اثری در سایت خود بدون اطلاع سازنده اثر داشت، با نظر هیات منصفه تبرئه و بیگناه تشخیص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس شیخ الاسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه برگزاری این دادگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاکی پرونده به دلیل انتشار فیلمی در این سایت بدون اجازه صاحب اثر شکایت کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: پس از اخذ دفاعیات متهم و بررسی مستندات مشخص شد که این اثر در اختیار یکی از شبکه های تلویزیونی قرار گذاشته شده و متهم از روی آن شبکه که لینک دانلود داشته نسبت به بارگزاری اثر اقدام کرده است.

شیخ الاسلامی افزود: هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی خراسان رضوی به اتفاق این فرد را تبرئه کرد و پرونده به دادگاه ارسال شد.

شاکی پرونده نیز در جلسه حضور نداشت.

طبق ماده ۴۳ قانون مطبوعات پس از اعلام ختم رسیدگی بلافاصله اعضای هیات منصفه به شور پرداخته و نظر کتبی خود را به دادگاه اعلام می‌دارند که آیا متهم بزهکار است یا خیر؟ و این که در صورت بزهکاری آیا مستحق تخفیف است یا خیر؟

طبق این ماده قانونی پس از اعلام نظر هیأت منصفه دادگاه در خصوص مجرمیت یا برائت متهم اتخاذ تصمیم نموده و طبق قانون مبادرت به صدور رأی می‌ کند. در صورتی که تصمیم هیأت منصفه بر بزهکاری باشد دادگاه می‌تواند پس از رسیدگی رأی بر برائت صادر کند. اما در صورتی که رأی دادگاه مبنی بر مجرمیت باشد، رأی صادره طبق مقررات قانونی قابل تجدید نظر خواهی است و در رسیدگی مرحله‌ تجدیدنظر حضور هیأت منصفه لازم نیست.