کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: برنامه‌ها و امکاناتی که برای زائران اربعین در نظر گرفته می‌شود باید اطلاع‌رسانی شود تا از این ظرفیت‌ها بطور مناسب استفاده کنند.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر محمدمهدی فداکار در پنجمین نشست ستاد اربعین حسینی استان با اشاره به اهمیت و عظمت این رویداد افزود: استان کرمان امسال میزبان زوار پاکستانی است و باید نقش مهم خود را در ابعاد مختلف مرتبط با مراسم اربعین ایفا نماید، لذا لازم است دستگاه‌های ذیربط کلیه ظرفیت‌های خود را برای تسهیلگری سفر زائرین و هر چه باشکوهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی بکار گیرند.

وی اظهارداشت: برنامه‌ها و امکاناتی که برای زائران اربعین در نظر گرفته می‌شود باید اطلاع‌رسانی شود تا زائران بطور مناسب از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و شرکتهایی که برای حمل و نقل زوار اعلام همکاری کرده بودند با کمک راهداری مدیریت شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در این ایام میزبان زائران پاکستانی اربعین است، ادامه داد: باید استقبال و پذیرایی از زائران اباعبدالله(ع) در موکب ماهان به شایستگی انجام شود و در بحث حمل و نقل زوار اطلاع رسانی از سوی صدا و سیما و آموزش به راننده ها و هم به زوار در مورد زمان حرکت اتوبوس ها و انتقال زوار بین اردوگاه و مرز ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی و معدنی استان برای جابه‌جایی زائران به سمت مرز همکاری کنند و تعدادی از اتوبوس‌ های شرکت را در اختیار ستاد اربعین استان قرار دهند و همچنین اگر هیئت‌های مذهبی درخواست اتوبوس داشته باشند، با آنها همکاری شود و تا جایی که امکان دارد اتوبوس با نرخ مناسب‌تر در اختیار هیات‌ها گذاشته شود.

فداکار در مورد خطوط ریلی نیز گفت: در مورد قطارها و تعداد و ساعت ورود و خروج آنها اطلاع رسانی صورت گیرد چرا که خطوط ریلی از لحاظ امنیت خیلی بهتر از حمل و نقل جاده ای هستند لذا اگر از قطارهای تهران استفاده شود و این ظرفیت را به استان بدهند کمکی به حمل و نقل جاده ای خواهد شد و رفت وآمد زوار راحت تر صورت می گیرد.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در این نشست گفت: سوخت ماشین‌های حمل و نقل در همان موکب ها جایگذاری شده ولی باید امنیت خاصی در این مورد انجام شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه های مختلف اربعین خدمات رسانی زیادی را انجام داده افزود: در موکب های برگزاری و همچنین محل اسکان و استراحت زوار امنیت زیادی برقرار شده و همچنین امنیت ترافیکی برای حمل و نقل جاده ای جاماندگان اربعین صورت گرفته است

سردار ناظری با اشاره به حضور  زوار خارجی در استان کرمان افزود: میزبان ترانزیت زوار از مرزهای سه گانه و هم میزبان زوار شهید سلیمانی و زوار داخل استان هستیم لذا امنیت جان زوار به عهده ماست که باید در این مورد از رانندگان متبحر و آموزش دیده استفاده کنیم و اگر نیاز است به آن‌ها آموزش لازم داده شود و محل اسکان و استراحت آن‌ها بررسی و محیا شود تا خطر تصادفات کمتر شود.