بجنورد- ایرنا- ۱۵ طرح با اعتبار یکهزار و ۴۱۰ میلیارد ریال امروز پنجشنبه همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار خراسان شمالی در شهرستان گرمه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح ها در بخش های اقتصادی، کشاورزی، عمران شهری و خدماتی است که با تکمیل و بهره برداری از آنها علاوه بر ایجاد تحول در استان زمینه اشتغال برای شماری از افراد جویای کار منطقه نیز فراهم می شود.  

از مجموع پروژه های هفته دولت در شهرستان گرمه ۲ پروژه با اعتبار یکهزار و ۹۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و ۱۳ طرح با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

کلنگ زنی پروژه پست فوق توزیع ۱۳۲ کیلو ولت در ناحیه صنعتی شهید محمدزاده با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری از مرکز بهداشتی درمانی شهر ایور با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از مهمترین طرح هاست.

افتتاح طرح صنایع تبدیلی کشاورزی در حوزه صنایع غذایی با اعتبار چهار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۹۹ نفر به صورت مستقیم از دیگر طرح هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳ هزارو ۴۵۰ متر احداث شده است و ۱۷ هزار تن ظرفیت سالانه انواع رب و ترشیجات دارد.

در هفته دولت امسال ۷۴۳ طرح با اعتبار یکهزار و ۹۴۸ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در این استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می شود که از مجموع آن ۳۶ پروژه با اعتبار ۹۴۸ میلیارد تومان مربوط به کلنگ زنی و ۷۰۷ طرح با اعتبار یکهزار میلیارد تومان مربوط به بهره برداری است.

شهرستان گرمه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان های مرکزی و جنوبی کشور واقع است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.