قم-ایرنا-معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت در راستای مردمی‌سازی و جوان‌گرایی اهتمام جدی به تدوین نظامات جدید برای انتصاب مدیران و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی دارد.

به گزارش بامداد جمعه استانداری قم، محمدرضا غلامرضا در دیدار با آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حلقه‌های میانی در تقویت ارتباط مردم با دولت بیان کرد: نخبگان و حلقه‌های میانی در سطوح و مناطق مختلف از مهم‌ترین ارکان مردمی سازی دولت هستند.

غلامرضا در بخش دیگری از این دیدار گفت: دولت سیزدهم نسبت به نقش مردم و احزاب در تصمیم سازی‌ها رویکرد متفاوتی دارد.

ضرورت باز تبیین فعالیت‌های معاونت سیاسی وزارت کشور

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در دیدار با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: وظایف معاونت سیاسی به‌درستی تبیین نشده و باید یک رویکرد صحیح به فعالیت‌های این معاونت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است به بهترین شکل به وظیفه خود عمل کنیم، گفت: وظایف معاونت سیاسی به‌درستی تبیین نشده است.

غلامرضا افزود: وظیفه معاونت سیاسی، یک فعالیت سیاسی نیست بلکه مبتنی بر رویکرد حکمرانی و مدیریت فضای سیاسی کشور است.

معاون سیاسی وزیر کشور بابیان اینکه در نظام اسلامی، یک حکمران نسبت به دین، اعتقادات و باورهای دینی مردم و مسائل فرهنگی اجتماعی و معیشتی مسئولیت دارد، گفت: حوزه دین از سیاست و یا سیاست از دین قابل‌تفکیک نیست.

وی افزود: وزارت کشور و استانداری‌ها تا سطوح پائین علاوه بر وظایف عمرانی، اقتصادی و معیشتی، ایجاد امید و نشاط در جامعه، خدمت‌رسانی و توجه ویژه به محرومان بر ارتقاء سطح مشارکت نخبگان و حلقه‌های میانی در امور کشور نیز توجه ویژه دارد.

ویژگی‌های استاندار در تراز انقلاب

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: ازنظر وزیر کشور طراز انقلاب اسلامی استانداری است که علاوه بر مسائل اجتماعی اقتصادی فرهنگی و سیاسی، نسبت به دین مردم دغدغه مندانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه علمیه برنامه‌ریزی دقیق و مسئولانه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی سیاست به معنی واقعی یعنی مدیریت همه امور به بهترین شکل گفت: دین  اسلام برای ابعاد مختلف  زندگی انسان‌ها برنامه دارد یعنی به‌غیراز بعد فردی برای مسائل اجتماعی و حکمرانی نیز دستورالعمل دارد.

غلامرضا افزود: اسلام به‌عنوان کامل‌ترین دین برای امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی  برنامه دارد، پس باید این مبانی را به‌عنوان پایه‌های برنامه‌ریزی کلان تا خرد کشور موردتوجه قرار دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در سفر روز پنجشنبه خود با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و شماری از علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.