اصفهان – ایرنا - دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور از پیوستن نجف آباد اصفهان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم برای نخستین بار خبر داد و گفت: این شهرستان با پیشینه قوی قرآنی با پیوستن به این طرح متحول خواهد شد.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» با هدف کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های مختلف قرآ نی (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا  به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم؛ حسین مقدم کیا- دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم  روز شنبه افزود: به این منظور شرایط برای ثبت‌نام  نوجوانان و جوانان ۸ تا ۱۰ سال در بخش دختران و پسران برای شرکت در این طرح فراهم شده است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: کار ثبت نام طرح ملی تلاوت قرآن کریم در نجف آباد تا ۱۰ شهریور ماه تمدید شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد طرح ملی تلاوت مدرسه محوری است و همه دانش آموزان در طرح ملی تلاوت ساماندهی می شوند از آنها تا خواست تا ثبت نام خود را کامل کنند تا در همه مراحل طرح ملی تلاوت امکان حضور و درخشش داشته باشند.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع)  امسال نیز به ۲ صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق تارنمای  melitelavat.ir اقدام کنند.

 طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می گیرد و پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.

 هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.

 اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح ،باید نگاهی استانی باشد و حتی روستاها هم در نظر گرفته شوند.

در این راستا مقرر شده است که برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات بهره برده شود.

شهرستان نجف‌آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.