یاسوج- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح ساختمان مرکزی این اداره کل از مودیان امور مالیاتی خواست برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی بمناسبت هفته دولت تا فرصت باقی مانده استفاده لازم را ببرند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و بمنظور رفاه حال شهروندان و مودیان مالیاتی با هزینه ای بیش از یک هزار میلیارد ریال ساختمان مرکزی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار استان، مدیران استانی و شهرستانی ظهر امروز (شنبه ) افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته میلاد فرخان مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد  این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۸۰ متر مربع و با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

 فرخان  در حاشیه آیین افتتاح این طرح عمرانی از مودیان مالیاتی در استان خواست برای استفاده از تسهیلاتی که در خصوص بخشیدگی جرائم به مناسبت هفته دولت از طرف سازمان امور مالیاتی به ادارات استانی تفویض شده که بر مبنای آن برای هر سال و دوره مالیاتی معادل اشخاص حقوقی و شرکت ها برابر ۳ میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی و مشاغل معادل ۲ میلیارد ریال بخشودگی لحاظ شده است نهایت بهره را ببرند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مودیان مالیاتی تا تاریخ ۱۰ شهریور ماه مراجعه نمایند که از این فرصت باقی مانده استفاده کنند.

بهره مندی حداکثری مودیان مالیاتی از تسهیلات قانونی در استان 

فرخان ادامه داد: سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۴ درصد پرونده کسبه و بازار استان کهگیلویه و بویراحمد مشمول مالیات صفر شده اند که به معنای بهره مندی حداکثری مودیان از فرصت ها و تسهیلاتی که قانون برای آن ها مشخص کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد در تبصره ۱۰۰ بیش از ۶۴ درصد مالیات کسبه و مشاغل شان صفر شده و بیش از ۱۷ درصد مالیاتی کمتر از یک میلیون تومان مشمول شدند.

این گزارش حاکیست ، افرادی که در یک سال گذشته تا سقف چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند می‌توانند از تسهیلات موجود در تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

در آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده است در صورتی که گردش مالی ارائه‌کنندگان خدمات و تولیدی‌ها تا ۵۰ درصد سقف تعیین‌ شده باشد، می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.