قزوین – ایرنا - هشت مدال رنگارنگ رشته‌های مختلف برای اولین بار در تاریخ ورزش قزوین طی یکسال از عمر دولت مردمی به دست آمده که نشانگر حمایت‌ها و مساعدت‌های صورت گرفته از ورزشکاران و قهرمانان است.

به گزارش حوزه استان های ایرنا: یک سال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است. 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

به گزارش ایرنا، استان قزوین با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، استقرار بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و نزدیکی به پایتخت و استعدادهای قابل توجه، ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه رشته های ورزشی و درخشش در رشته های مختلف دارد به گونه ای که درصورت حمایت شدن، قطعا شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ورزشکاران و جوانان این خطه پرآوازه و مهد فرهنگ و هنر خواهیم بود.

در دولت سیزدهم به رغم تمامی مشکلات و تنگناهای اقتصادی موجود برای حمایت از ورزشکاران، قهرمانان و مدال آوران در سایه برنامه ریزی های صورت گرفته، گام های بلندی برداشته شد به گونه ای که طی یکسال از عمر دولت مردمی شاهد رقم خوردن اولین مدال ها در تاریخ ورزش استان قزوین هستیم.

همچنین در این استان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سایه همکاری و همراهی بخش دولتی شاهد حضور تیم لیگ برتری کراپ الوند در فوتسال و شمس آذر در لیگ دسته اول فوتبال کشور هستیم و تیم های دیگری در رشته های والیبال، فوتسال و هندبال با حمایت بخش خصوصی در لیگ های کشوری حضور یافته اند.

خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عملکرد ورزش استان در سال اول دولت مردمی با مدیران ورزش استان قزوین گفت و گو کرده است.

کسب چهار طلا، ۲ نقره و ۲ برنز برای اولین بار در تاریخ ورزش قزوین در دولت مردمی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:در یکسال از عمر دولت سیزدهم، هشت مدال رنگارنگ برای استان قزوین به ارمغان آمد که موجی از شادی و نشاط را در جامعه و حس غرور و اقتدار را در میان جوانان و ورزشکاران به بار آورد.

عباس علایی مقدم افزود: در این یکسال، اولین مدال برنز بین المللی توسط میثم عبدالله پور در رشته دوومیدانی، اولین مدال طلای بازی های المپیک توسط محمد امین سلیمانی در رشته فوتبال ناشنوایان، اولین مدال برنز بازی های آسیایی توسط مهدی جلالی در رشته تکواندو، اولین مدال طلا در بازی های پارالمپیک توسط مرتضی رمضانی در رشته والیبال نشسته، اولین مدال طلای بازی های آسیایی توسط امیر محمد بهرامی در رشته گلبال، اولین مدال نقره والیبال نشسته پارالمپیک توسط مهدی وهابی در رشته پاراوزنه برداری، اولین مدال نقره بین المللی توسط مهران برخورداری در رشته تکواندو و اولین مدال طلای جهانی توسط محسن بهشتی راد در رشته یخ نوردی برای استان قزوین به دست آمد.

وی اضافه کرد: در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی که مردادماه امسال برگزار شد نمایندگان ورزش استان در رشته های مختلف خوش درخشیدند و پنج مدال رنگارنگ برای استان به دست آمد.

علایی مقدم گفت: در این رقابت ها علی اصغر آسیابری در رشته کاراته به نشان نقره، علیرضا نبی پور در رشته ژیمناستیک به نشان برنز، آرمان رحمانی در رشته والیبال به نشان طلا، مهران برخورداری در رشته تکواندو به نشان برنز و لیلا برجعلی در رشته کاراته به نشان برنز دست یافتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در این رقابت ها که از حساسیت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود مربیانی از استان قزوین شامل اسماعیل عبادی در رشته تیرو کمان، جبرائیل عبادی در رشته پارا تیر و کمان، دلارام ذاکرانی در رشته دوچرخه سواری، مه سیما بابایی در رشته وزنه برداری و افسانه حسن نایبی در بسکتبال حضور یافتند.

۱۰ مورد میزبانی از تیم های ملی در سه ماه اول سال ۱۴۰۱

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: استان قزوین همواره با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص، نزدیکی به پایتخت و ظرفیت های گردشگری و صنعتی خود از تیم ها و رویدادهای ورزشی میزبانی کرده است که در سه ماهه اول سال جاری ۱۰ مورد میزبانی از تیم های ملی در رشته های تنیس روی میز، ژیمناستیک، ترامپولین، هندبال ساحلی، سه گانه و بیماران خاص رقم خورد.

علایی مقدم اضافه کرد: در یکسال گذشته ۱۲ مجمع انتخاباتی شامل نجات غریق، کشتی، تیروکمان، بدمینتون، ورزش زورخانه ای و پهلوانی، کونگ فو، جودو، تکواندو، سوارکاری، قایقرانی، چوگان و بیماران خاص و سه مجمع عمومی دوچرخه سواری، همگانی و بدنسازی برگزار شده که نقش موثری در ساماندهی امور ورزشی مجامع و ورزشکاران داشته است.

افتتاح ۴۴ خانه ورزش روستایی در سطح استان قزوین

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در یکسال گذشته از عمر دولت مردمی، ۴۴ خانه ورزش روستایی در سطح استان افتتاح شد و در حال حاضر ۲۰۰ خانه ورزش در استان به بهره برداری رسیده است.

محسن جواهری افزود: طی یکسال گذشته برای ایجاد شور و نشاط در جامعه بیش از ۵۳۷ همایش و جشنواره ورزشی در سطح استان برگزار شد و مسابقات کارکنان دستگاه های اجرایی در ۱۳ رشته با حضور ۸۰۰ ورزشکار از ۳۸ دستگاه پایان یافت.

وی اضافه کرد: همچنین در یکسال گذشته چهار هزار و ۳۱۳ نفر از دختران و زنان ۳۱ روستای استان در طرح سنجش ساختار قامت دختران و زنان روستایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که نقش موثری در پیشگیری از بسیاری بیماری ها و اطلاع رسانی در این حوزه ایفا می کند.

جواهری افزود:در این یکسال همچنین ۵۴۳ تیم از روستاهای استان در مسابقات مینی فوتبال جام پرچم ثبت نام کردند و برای ثبت ملی ۲ بازی بومی و محلی ویژه استان قزوین به نام های قور قور و لب پرپنجی اقدام شد.

اختصاص ۷۸ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های نیمه کاره ورزشی استان

معاونت توسعه منابع اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان قزوین ۷۸ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های نیمه کاره ورزشی استان اختصاص یافت که موجب تکمیل بسیاری از طرح های نیمه کاره و ناتمام استان در مناطق روستایی و دوردست خواهد شد.

حسین بکان گفت: خوشبختانه در یکسال گذشته از دولت مردمی اقدامات خوبی برای توسعه ورزش در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار استان صورت گرفت و طرح های ورزشی خوبی در این مناطق افتتاح شد.

وی اضافه کرد: سالن ورزشی در روستاهای هرایین، سعید آباد، امیرآباد کهن، کورانه و خیارج و چمن مصنوعی در روستاهای آبگرم، حصار خروان، مینودر و خانه کشتی شال به بهره برداری رسیدند.

این مسوول گفت: همچنین در یکسال گذشته پیگیری بسیار خوبی برای تکمیل و افتتاح سالن سرپوشیده دوومیدانی و سالن ۶ هزار نفری قزوین صورت گرفت و با تزریق اعتبارات جدید برای پیشرفت فیزیکی محسوس آنها اقدام شد.

برگزاری ۱۲۲ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در قزوین

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:در یکسال گذشته از دولت سیزدهم ۱۲۲ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در قزوین برگزار شد که نقش موثری در آگاهسازی جوانان و کاهش پدیده طلاق داشت.

امیر اسلامی صدر گفت:همچنین در یکسال گذشته، ایجاد سه مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان انجام شد و آموزش دوره سرباز ماهر با رویکرد آموزش مهارت های زندگی و کسب و کار به چهار هزار و ۸۰۰ سرباز در مجموعه آموزشی شهدای جوادنیا رقم خورد.

وی افزود:در یکسال گذشته، اولین دوره ملی دانش افزایی شبکه ملی سلامت اجتماعی و اولین دوره ملی دانش افزایی مدیران، مشاوران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در کشور به میزبانی قزوین برگزار و طرح منش(مراکز نوآوری و شکوفایی) با رویکرد حمایت از طرح های استارتاپ و کارآفرین جوانان اجرا شد.

اسلامی صدر گفت: در این مدت همچنین ۱۵ سازمان مردم نهاد جوانان مجوز فعالیت خود را دریافت کردند و از طرح های استارتاپی جوانان با رویکرد اشتغالزایی حمایت شد.

برآیند:

ورزش استان قزوین در یکسال اول دولت مردمی شاهد رشد و شکوفایی بوده و بسیاری از مدال های ورزشی برای اولین بار در تاریخ ورزش استان به دست آمده است.

با حمایت های صورت گرفته در این دولت شاهد حرکت جهشی و رو به بالای ورزش استان قزوین هستیم که امیدواریم در سال های آتی نیز این رشد و تعالی تداوم یابد.