به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرشاد مهدیپور روز یکشنبه - ۶ شهریورماه - در آیین تکریم و معارفه مدیران کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها که با حضور شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در محل سالن نشستهای این دفتر برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش موثر دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها در چرخه فعالیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این دفتر را اتاق فکر مجموعه معاونت مطبوعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: مجموعه فعالیتهایی که در حوزههای مختلفِ مسئولیتیِ این معاونت درخصوص رسانههای داخلی، رسانههای خارجی و همچنین در حوزه تبلیغات صورت میگیرد، باید متکی بر یک پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد که این مهم در دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها صورت میگیرد.
لزوم توجه ویژه به اهداف در برنامه تحول و سند راهبردی وزارت فرهنگ
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برخی مسائل و پیچیدگیهای حاکم بر فضای رسانه و نقش موثری که دفتر مطالعات رسانه میتواند در جهت حل آنها داشته باشد، بر لزوم توجه ویژه به برنامهها و اهداف ذکر شده در برنامه تحول و سند راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برنامههای ابلاغیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.
آغاز فصل جدید در فعالیتهای دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانهها
مهدی پور برای مدیران کل سابق و جدید دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها آرزوی توفیق نمود و ابراز امیدواری کرد تا فصل تازهای در فعالیتهای دفتر مطالعات رقم بخورد.
تشریح فعالیتهای انجام شده
در ادامه این مراسم گیتا علیآبادی، مدیر کل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانهها نیز ضمن تبریک به مدیر کل جدید و قدردانی از زحمات چند ساله همکاران خود در این دفتر، به معرفی و تشریح فعالیتهای این اداره کل در حوزههای آموزش و پژوهش رسانهای پرداخت و در پایان برای آقاسی در پیشبرد امور آرزوی موفقیت کرد.
تاکید بر پیشبرد کارها در مسیر صحیح
مدیرکل جدید دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها نیز طی سخنانی، ضمن قدردانی از معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی در پیشنهادِ این مسئولیت، ابراز امیدواری کرد که با وجود پیچیدگیهای حاکم بر فضای رسانهای امروز، یعنی مرجعیت بیشتر و از دست دادن مرکزیت به صورت توامان، با همکاری مجموعه همکاران دفتر بتواند کارها را در مسیر صحیح خود به پیش ببرد.
سلسله فعالیتها فاخر، ارزشمند و با نگاه تحولی و روبه جلو باشد
محمد آقاسی گفت: سلسله فعالیتهایی که قرار است در آینده در دفتر مطالعات و برنامهریزیهای رسانه انجام شود، باید فاخر، ارزشمند و با نگاه تحولی و روبه جلو باشد و این مهم با حفظ و توسعه منابع انسانی و همت مضاعف به نحو بهتری صورت عملی به خود میگیرد.
دبیری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در هیات رئیسه و معاونت نظارت و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت هیات مدیره و ریاست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران «ایسپا»، مدیریت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، عضویت در شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی جهاد دانشگاهی، مدیرمسئولی فصلنامه علمی و پژوهشی «جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران» و... از جمله سوابق حرفهای و تخصصی محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها است.
ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و علیرضا شیروی، مدیرکل رسانههای خارجی این معاونت نیز از جمله حاضران در این آئین بودند.