گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با مثبت دانستن اقدامات دولت در بخش‌های مختلف از جمله اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه و رعایت خطوط قرمز در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای گفت: درسایه عملکرد دولت، اعتماد و رضایت مردم درحال بازسازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در نشست گفتمانی جهاد تبیین با مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس همزمان با هفته دولت اظهار داشت: دولت سیزدهم همسو با منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌ها و چشم اندازهای تدوین شده، با روحیه انقلابی و جهادی برای رفع مسائل، کمبودها و مشکلات  کشور در همه حوزه‌ها تلاش می‌کند.

وی، مردمی و انقلابی بودن را تنها راه برون رفت کشور از مشکلات دانست و افزود: با رفع مشکلات و کمبودها، اعتماد عمومی که در دولت قبل آسیب دیده بود، بازسازی خواهد شد.

حجت الاسلام ترابی همچنین راهبرد تکیه بر غرب باتوجه به روند رو به افول آنها را یک سیاست شکست خورده دانست و اضافه کرد: آنگونه که رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند، نباید به غرب تکیه و اعتماد کرد.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: دولت آیت الله رییسی با پیروی از منویات رهبری، راهبرد توسعه روابط با کشورهای همسایه را در پیش گرفته و به غرب اعتنایی ندارد.

وی با اشاره به مباحث مربوط به توافق هسته‌ای (برجام)، گفت: موضع ما در این موضوع برتر است و غرب به این توافق بیشتر از ما نیاز دارد.

حجت الاسلام ترابی افزود: اگر توافق هسته‌ای ۲ ماه عقب بیفتد به سبب نزدیکی به فصل سرما و نیاز کشورهای غرب و اروپا به انرژی نفت و گاز ما بیشتر شده و بدون تردید آنها برای امضای توافق التماس خواهند کرد.

وی همچنین با تبیین ظهور اضافه کرد: همه ادیان به این موضوع اعتقاد دارند و مقدمات آن نیز درحال فراهم شدن است که پیروزی انقلاب اسلامی از یک سو و افول قدرت‌های بزرگ استعماری از سویی دیگر از مقدمات آن به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ترابی با تبریک هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، برلزوم الگو قراردادن سیره و منش این دو شهید توسط همه کارگزاران نظام، دولت و کارکنان آنها تاکید کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.