تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: حدود ۷۰ هزار پرونده بیمه از ۹۵ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط‌عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: دو گروه از پرونده‌ها یا پرداختی به آنها انجام نشده یا خسارتی تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: گروه نخست مواردی با  نقص در پرونده است اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمه‌گر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمی‌گیرد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: به  مشترکان گروه نخست  برای تکمیل مدارک اطلاع‌رسانی شده است.

رجبی مشهدی گفت: تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پرونده‌های رسیدگی شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است.

وی ادامه داد: اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، قریب به ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت‌دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق افزود: باتوجه‌به این که برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکرده‌اند، اما با هماهنگی صورت‌گرفته با شرکت بیمه‌گر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال شود تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارت‌ها تسریع شود.

رجبی مشهدی رقم پرداختی مشترکان بابت بیمه را ۱۰۰ تومان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: به طور معمول این میزان حق بیمه نمی‌تواند به طور کامل خسارت‌های وارده را جبران کند و به همین دلیل ما امیدواریم با همکاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت‌دیدگان را بهبود ببخشید.

وی افزود: در خصوص بیمه برق، شرکت توانیر به نمایندگی از شرکت‌های توزیع سراسر کشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شرکت بیمه‌گر می‌کند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمی‌شود.

سخنگوی صنعت برق اظهار امیدواری کرد که شرکت بیمه با همکاری مشترکان خسارت‌دیده حداکثر تا مهرماه به باقی‌مانده پرونده‌های بیمه رسیدگی و تعیین تکلیف کند.