ورامین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: همت بلند شهیدان در طول سالهای گذشته، اقتدار و عظمت کشور را بیمه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله مرتضوی در یادواره شهدای اصناف و بازاریان شهرستان ورامین که در سالن همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان ورامین با اهداء صدها شهید، نهال انقلاب را پرورش داده و این همت بلند شهیدان در۱۰۰ سال گذشته است که اقتدار و عظمت کشور را بیمه کرده است.

مرتضوی عزت و اقتدار امروز کشور را ثمره مجاهدت و ایثارگری و خون پاک شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت دانست و افزود: شهیدان رجایی و باهنر زودتر از آنچه در آرزوهای ملت بود به شهادت رسیدند،در تمامی سال‌های پس از انقلاب، چهره‌های مسئول در جامعه در دفاع از کیان نظام تلاش ‌کرده و در این مسیر به درجه رفیع شهادت، جانبازی و آزادگی دست یافتند.

وی با بیان اینکه امروز سیره شهدای والامقام چراغ راه همه خدمتگزاران و مسئولان است افزود: همه باید تلاش کنیم تا نام و یاد شهیدان در فضای عمومی کشور حفظ شود، امروز زنده نگاه داشتن یاد شهیدان همانطور که رهبری معظم فرمودند کمتر از شهادت نیست و همه باید در این راه مقدس قدم گذاشته و خود را وقف فرهنگ اسلامی با محوریت ایثار و شهادت کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران حماسه شهدا در تمام سال‌های قیام علیه رژیم ستم شاهی، دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت را امتداد حماسه حضرت اباعبدالله(ع) و یاران وفادارشان در قیام عاشورا برشمرد و تصریح کرد: مروری بر سبک زندگی و سیره شهیدان بیانگر این است که ملت ایران مبارزه در برابر ظلم را از پیام عاشورا آموختند و در همین راه همچنان استوار و ثابت قدم هستند.

در پایان این مراسم که با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، از یادگاران و خانواده ۱۸شهید اصناف و بازاری شهرستان ورامین تجلیل گردید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران همچنین به مناسبت هفته دولت، با خانواده شهدای کارمند در شهرستان های ورامین و پیشوا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها که با حضور فرمانداران، روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس صندوق شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های تهران برگزار شد، از خانواده شهدای والامقام حیدرعلی شاهسون، سید ناصرشاه صاحب، مرتضی شیرازی، شعبان تاجیک و نصراله، رضا و محمد جنیدی جعفری تجلیل شد.