قزوین- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه آمادگی دارد که دانشجویان ممتاز سال آخر دانشگاه‌های سطح یک را انتخاب کرده و پس از گزینش و آموزش، آنان را یک سال بعد وارد آموزش و پرورش کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در همایش رابطان آموزشی دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان قزوین همچنین ر از اجرای طرح کاهش زمان آموزش دوره کارشناسی به سه سال خبر داد و گفت: هدف این طرح کاهش زمان تحصیل است و در محتوا و کمیت تغییری ایجاد نمی‌شود ،چرا که دانشجویان ما شبانه روزی هستند و در همه ایام در خدمت آموزش و پرورش و مستخدم دولت هستند.

وی بابیان اینکه از اول مهر امسال آموزش‌های در تمام رشته‌ها حضوری خواهد بود، خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۳ رشته کارشناس ارشد و ۲۰ رشته در کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان دایر است.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: دانشگاه فرهنگیان میراث دار مراکز تربیت مدرس  است که با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال به سان درختی تنومند رشد کرده و بسیاری دانشگاه‌ها از تنه آن رشد کردند.

وی اظهار داشت: این دانشگاه باید در حوزه نظام آموزش و پرورش کشور تحول آفرین و گفتمان سازباشد و معتقدیم در راستای ریل گذاری موجود آموزش و پرورش کشور باید چنین اقدامی در حوزه دانشگاه فرهنگیان نیز طراحی و اجرا شود. 

این مسوول؛ دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا با ۲ وظیفه اساسی دانست و گفت: این دانشگاه وظیفه تربیت معلمان آینده و همچنین توانمند سازی معلمان کنونی آموزش و پرورش را دارد به همین جهت از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

صحرایی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۴ هزار دانشجو در پردیس‌های این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و کلید واژه "معلم آینده" برای پرورش این نیروها در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

این مسوول تربیت معلم چند ساحتی را مورد تاکید این دانشگاه دانست و گفت: نباید نقش تربیتی معلم مغفول بماند، باید در تربیت معلم به شیوه‌های جدید روی بیاوریم که جریان ساز باشد و دانشگاه ما می‌خواهد در این خصوص ورود جدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: هرمعلم یک معلم پرورشی، ورزشی، هنری و فرهنگی است و این هدف تربیتی را با مهارت‌ها و ساحت‌های شش‌گانه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال می کنیم.

صحرایی با بیان اینکه کیفیت بخشی به آموزش و امکانات رفاهی مورد توجه ویژه است،افزود: در حال حاضر جذب ۵۰۰ هیات علمی جدید به تصویب سازمان اداری استخدامی رسیده و همچنین تبدیل وضعیت هزار معلم ممتاز دارای درجه دکتری به هیات علمی از سوی وزارت علوم تصویب شده است.