اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به جایگاه و اهمیت دیوارنگارهها در برقراری ارتباط با مردم بیان کرد: تصویر، زبان بینالمللی است و دربرگیری گستردهای نیز دارد. بسیاری از هنرمندان برای بیان حرف خود به تصویر پناه میآورند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم پیام را منتقل میکنند.
وی افزود: بر همین اساس در سال های اخیر دیوارنگاری جزو هنرهای مورد توجه کشورهای مختلف بوده است و از آن به عنوان یک امکان موثر استفاده می شود. در کشور ما اما این امکان معدود به دیوارنگاره میدان ولی عصر (عج) است.
شاکری ضمن تاکید بر ضرورت تعدد دیوارنگاره ها در سطح کشور گفت: به نظر من دیوارنگاره میدان ولیعصر، نوعی پرده نگاری است. این پرده نگاری حوادث مهم کشور را ماندگار میکند و میلیونها نفر با آن ارتباط برقرا می کنند. در چنین آثاری اگر ظرافت هنری بیشتر به کار ببرد ماندگاری ارزش پیدا می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توجه به دو نکته درباره دیوار نگاره های شهری را حائز اهمیت دانست و گفت: آن چیزی که در دیوارنگاری باید توجه شود این است که دیوارنگارهای شهری به علت اینکه در معابر عمومی گذر ترافیک است، باید آنقدر بزرگ و قابل رویت باشد که مخاطب برای ارتباط با آن وقت صرف نکند و باعث کند شدن ترافیک و حوادث ترافیکی نشود.
وی افزود: دیوار نگارهها بهتر است که با موضوعات ایرانی ـ اسلامی، و انقلاب اسلامی در ارتباط باشد.
شاکری همچنین بیان کرد: از آنجایی که این تصاویر در معرض فرسایش و تاثیرات آب و هوایی است نباید رها شوند تا از شکل و حالت خودشان خارج نشوند.
وی در پایان در پاسخ به این که کدامیک از دیوارنگاره های میدان ولی عصر (عج) در ذهنش ماندگار شده است، گفت: دیوارنگاره مربوط به شهادت حاج قاسم سلیمانی در زهن من بود بسیار ماندگار بوده است. البته موارد دیگری هم هستند و همین نمونه اخیر درباره محرم هم اثری قابل توجهی است.