گناوه - ایرنا - همزمان با گرامیداشت هفته دولت، پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری دره رجدون شهرستان گناوه سه شنبه در آیینی باحضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در این آیین گفت: این پروژه با حجم آبگیری ۷۵ هزارمترمکعب در یک مرحله، در چهار مرحله ۳۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره سازی می کند.

سیدرضا حسینی اظهارداشت: حجم عملیات بنایی این پروژه سه هزارمترمکعب، ارتفاع مفید سازه فت متر، ارتفاع آزاد آن پنج متر ، دهانه سرریز ۲۰ متر و طول تاج ۶۳ متر است.

وی هزینه اجرایی این پروژه را حدود ۲۰ میلیاردریال عنوان کرد و گفـت: کنترل فرسایش رسوب و سیلاب، تقویت پوشش گیاهی و سفره های زیرزمینی از اهداف اجرای این پروژه است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: ۲ طرح آبخیزداری دیگر در حوزه شهرستان گناوه در دست اجرا است که امیدواریم تا قبل از فصل بارندگی به پایان برسد.

زبیده دهداری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: علاوه بر این پروژه، پروژه‌های مدیریت روان آب (احداث هلالی آبگیر) در مناطق بیابانی  به مساحت ۲۲۵ هکتار در جوار روستاهای احمدحسین و چهاربرج با چهار میلیاردریال اعتبار در گرامیداشت هفته دولت به بهره‌‍ برداری رسید.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در فصل بارندگی های شدید همواره با طغیان رودخانه های فصلی مواجه که آبهای آن به دریا  می ریزد.