زنجان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: کارگران و شاغلین فصلی جزو جدید ترین گروه هایی هستند که می توانند به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای آن بهره بگیرند. و تاکنون در استان زنجان نزدیک به ۵۰ نفر در سال جدید از شاغلین فصلی عضو صندوق شده‌اند.

محمد اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در استان زنجان حدود ۵۰ نفر از شاغلین فصلی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده‌اند.

وی تعداد کارگزاری های فعال را در استان زنجان ۳۸ مورد عنوان کرد و یادآورشد: این تعداد کارگزاری به تفکیک در کلیه بخش‌ها و دهستان‌های استان فعالیت می کنند.

اسماعیلی مزایای عضویت در این صندوق را شامل استفاده از بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار و ناشی از غیرکار و مستمری فوتی برای بازماندگان ذکرکرد و یادآورشد: همچنین در سال ۱۴۰۱ مستمری کفن و دفن نیز برای افراد فاقد وراث تعیین شده که بطور مجزا پرداخت می شود.

وی در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران نیز گفت: انجام روال قانونی به جهت تعیین میزان درصد افزایش حقوق توسط هیئت امنا در دست بررسی و اقدام است و به محض ابلاغ همراه با معوقات ماه های گذشته از ابتدای سال تا کنون پرداخت خواهد شد.