دماوند - ایرنا - همزمان با آخرین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار شهرستان، معاونین، بخشداران و امام جمعه دماوند چندین پروژه عمرانی و خدماتی در سطح شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: امروز همزمان با آخرین روز از هفته دولت، پروژه های عمرانی روستای زان از توابع بخش مرکزی دماوند به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل جمع آوری آبهای سطحی، جدول‌گذاری و روکش آسفالت خیابان شهید ناصری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، زیرسازی، جدول‌گذاری و روکش آسفالت خیابان بنیاد مسکن به طول ۱۷۰ متر با ۵ میلیارد ریال اعتبار بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین زیرسازی، جدول‌گذاری و روکش آسفالت خیابان شهدا به متراژ ۱۱۰متر با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین به پاسخگویی مسئولان شهرستان از طریق سامانه (۱۱۱) اشاره کرد و گفت: امروز بنده به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی، رودهن و شهرداران پنج شهر شهرستان پاسخگوی شهروندان محترم و ولایتمدار شهرستان دماوند بودیم و شهروندان گرامی طریق سامانه ١١١ (سامد) به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

آغاز عملیات احداث مخزن۲هزارمتر مکعبی محک دماوند

همچنین در آخرین روز از هفته دولت، آیین آغاز عملیات احداث مخزن۲هزار متر مکعبی شهرک محک دماوند با حضور برخی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

مهدی رضایی مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند در این مراسم با بیان اینکه کلنگ زنی و افتتاح طرح های آبرسانی موید شکوفایی و رشد منطقه است، افزود: با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران و انتقال آب از نشتی سد لار در آینده مشکلات کم آبی اخیر شهرستان دماوند به زودی حل خواهد شد.

رضایی مهر افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران هم اکنون مردم چه در شهرها و چه در روستاها از حقوق یکسانی برخوردار هستند و خدمت‌رسانی در هر کجا لازم باشد توسط کارگزاران نظام انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه این مراسم ضمن تاکید بر امر صرفه جویی در بخش کشاورزی و خانگی، بر نامه‌ریزی دقیق، عمیق و آینده‌نگرانه تر در خصوص تامین و حفظ منابع آبی را از مسولان آبفا و ارگانهای مرتبط دیگر خواستار شد.

وی ادامه داد: باید برای تامین آب شرب ۵۰ ساله آینده شهرستان برنامه ریزی لازم انجام شود؛ آبرسانی از بزرگترین ثواب ها است و بهترین صدقه خنک کردن جگر تشنگان است.

مسعود هادیزاده مدیر امور بهره‌برداری آبفای دماوند نیز در این مراسم گفت: ساخت مخزن ۲هزار متر مکعبی شهرک محک دماوند ذخیره سازی برای مسکن مهر خواهد بود ولی مردم هم با توجه به اینکه پاییز کم بارشی در پیش است باید در شیوه مصرف خود تجدید نظر داشته باشند چرا که اگر در شیوه مصرف تغییری ایجاد نشود دچار مشکل خواهیم شد.

افتتاح پایگاه سلامت مسکن مهر شهر دماوند

همزمان با آخرین روز از هفته دولت، پایگاه سلامت برونسپار مسکن مهر امام رضا (ع) شهر دماوند نیز با حضور معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان و مدیر و معاونان شبکه بهداشت و درمان دماوند افتتاح شد.

مهدی رضایی مهر ضمن بازدید از واحد مذکور اظهار داشتند: با توجه به نیاز مبرم مردم مسکن مهر به واحد ارائه خدمات بهداشتی از تلاش های بی وقفه ی شبکه بهداشت و درمان دماوند در راستای ایجاد سهولت دسترسی مردم به مراقبت های اولیه سلامت قدردانی می شود.

حسن خیرخواه، مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند نیز افزود: با افتتاح پایگاه سلامت مسکن مهر دماوند، درحال حاضر جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر از شهروندان این منطقه از مراقبت های اولیه سلامت از جمله مراقبت مادر و کودک، واکسیناسیون، مراقبت های نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان بصورت "رایگان" بهره مند خواهند شد؛ همچین این پایگاه ظرفیت ارائه خدمات به جمعیت ۱۲هزار نفر را دارا است.

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی سه روستای بخش مرکزی دماوند

اسماعیل سلیمانی، بخشدار مرکزی دماوند به بهره برداری از پروژه های عمرانی روستای بیدک در آخرین روز از هفته دولت اشاره و اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل نصب ۵۵ پایه برق با ۲۸۶ میلیون تومان اعتبار، زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری خیابان درویش غلامی با اعتبار ۴۸۶ میلیون تومان و ۳ پروژه سنگ فرش با اعتباری بالغ بر ۳۰۸ میلیون تومان اعتبار بود.

وی به  اجرای پروژه طرح هادی روستای مغانک اشاره کرد و افزود: این پروژه شامل جدول گذاری، سنگ‌فرش، کفپوش بتنی و دیوار سنگی بود که با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد ریال افتتاح شد.

بخشدار مرکزی دماوند به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی در روستای آرو اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای میدان و المان ورودی روستا با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال و همچنین پلاک کوبی منازل روستا با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است، به گزارش روابط عمومی بخشداری رودهن، در آخرین روز از هفته دولت واگذاری ۸۵۰ خط تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت مجتمع های امیریه شهرک پونا شهر رودهن، با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین پروژه روکش آسفالت روستای خورین بخش رودهن به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع، پیاده رو سازی به متراژ ۵۰۰ متر مربع و ۴۰۰ متر سنگ فرش، با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، با مشارکت بنیادمسکن انقلاب اسلامی بهره برداری شد.

یک کارگاه منبت چوب نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال با حضور مسئولان منطقه در رودهن افتتاح شد.