سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر تقویت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در این استان،گفت: بیان هنرمندانه واقعیت‌های تاریخ انقلاب در کردستان ضروری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در جریان بازدید از حوزه هنری استان و دیدار با رییس و کارکنان این نهاد درسنندج اظهار داشت: ما نیازمند بیان واقعیت‌های انقلاب اسلامی با زبان هنر و به شکل هنرمندانه هستیم و به همین دلیل باید در کنار هم به این سمت و سو حرکت کرده و کارهای فاخر و ارزشمندی را تولید و عرضه کنیم.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از موازی کاری در بین دستگاه‌های فرهنگی در استان، افزود: کار جمعی در حوزه فرهنگ و هنر قطعا بازخوردهای بهتری به دنبال خواهد داشت و ازهمه متولیان فرهنگ و هنر انتظار می رود با گفت وگو و نشست‌های مشترک نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه درکردستان یادآور شد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمند فرهنگی و هنری است و ما تنها با کار و تلاش بیشتر می توانیم این ظرفیت‌های فرهنگی را در کشور مطرح کنیم و اعتقاد دارم هر کسی در جای خود باید در راستای انجام رسالتی که بر عهده دارد تلاش و جدیت لازم را داشته باشد.

وی هنرمندان شاخص و در تراز بین الملل را جزء سرمایه های اصلی و مهم استان اعلام کرد و افزود: تشویق و ترغیب اصحاب فرهنگ و هنر برای فعالیت بیشتر رسالت همه متولیان این بخش است و در این راستا حوزه هنری رسالتی مهم بر عهده دارد.

حجت الاسلام پورذهبی با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های حوزه هنری در این استان، اظهار داشت: ما آمادگی داریم در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر باشیم و بی شک شنیدن دغدغه های آنها بهترین امکان برای برنامه ریزی بهتر خواهد بود.

اعتماد و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر مهمترین سرمایه حوزه هنری کردستان

رییس حوزه هنری کردستان نیز در این دیدار، اعتماد و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر را مهمترین سرمایه حوزه هنری استان اعلام کرد و گفت: در سایه این اعتماد و همراهی حوزه هنری در۲ بخش سخت افزار و نرم افزار فعالیت های بسیار خوبی را اجرایی کرده است.

امین مرادی افزود: تقویت زیرساخت های فرهنگی در استان با ایجاد و راه اندازی ۱۳ سالن سینما و افزایش سرمایه صندلی سینما در این استان یکی از برنامه های اصلی و محوری ماست که با راه اندازی پردیس‌های سینمایی در شهرستان‌های سنندج، سقز و بیجار این روند در دیگر شهرستان‌های استان نیز به صورت جدی دنبال می شود.

وی تولید محور بودن فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری کردستان را یکی دیگر از اقدامات و اهداف اصلی این نهاد اعلام کرد و یادآور شد: حمایت از تولید فیلم کوتاه، چاپ کتاب، تولید البوم موسیقی و برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی از جمله فعالیت‌های این بخش به شمار می رود.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به برگزاری رویدادهای مهم و تاثیرگزار فرهنگی در استان، گفت: در این بخش نیز ما جدای از برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی در رشته‌های مختلف، برگزاری مراسم‌های شب خاطره شهدای شاخص را به عنوان یک برنامه‌های محوری دنبال کرده و در این راستا اقدامات خوبی را اجرایی کرده ایم.

وی با تقدیر از حمایت‌های ویژه نماینده ولی فقیه در استان کردستان از حوزه هنری، اظهار داشت: در سایه این حمایت ها ما فعالیت های خوبی را اجرایی کرده و انتظار داریم در سایه همین حمایت ها بتوانیم اقدامات بهتری را برای خدمت به فرهنگ و هنر استان انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری استان قرار گرفت و از تلاش های انجام شده از سوی این نهاد در راستای کمک به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری کردستان تقدیر کرد.