ساری – ایرنا – نایب رییس هیات اسکیت استان مازندران از قهرمانی تیم اسکیت آلپاین دختران این استان در مسابقات کشوری خبر داد و گفت : ۲ نفر از ورزشکاران استان با کسب مدال طلا در این رقابت ها به عضویت تیم ملی درآمدند و به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

لیلا خویی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات اسکیت آلپاین دختران کشور روزهای ۱۶ و ۱۷ تیرماه در اصفهان برگزار شد که در این رقابت های مازندران در بخش بانوان با کسب چهار مدال طلا ، یک نقره و ۲ برنز در جایگاه نخست این رقابت ها قرار گرفت که از میان دارندگان طلا ۲ نفر بالای ۱۸ سال به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

وی ادامه داد : مائده حیدری و آیدا عشق دوست ۲ اسکیت باز مازندرانی هستند که توانستند در این رقابت ها مدال طلا کسب کنند و جواز حضور در مسابقات جهانی که قرار است چهار ماه آینده در کشور آرژانتین برگزار شود را کسب کنند.

نایب رییس هیات اسکیت مازندران با اشاره به اینکه تیم ملی اعزامی به این مسابقات ۱۲ تا ۱۴ نفر خواهد بود ، گفت: موفقیت اسکیت بازان مازندرانی و کسب چهار جواز حضور در این رقابت های بین المللی نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت بالای این رشته ورزشی در بانوان استان است.

وی افزود: سابقه تاسیس هیات اسکیت مازندران به دهه ۸۰ بر می گردد برغم نوپا بودن این رشته ورزشی در مازندران با توجه به قدمت بالای برخی رشته های ورزشی همچون فوتبال اما اسکیت هم توانست در این سال‌ها به موفقیت های خوبی دست یابد.

اسکیت بانوان مازندران در مسیر قهرمان پروری

به گفته خویی پیشتر و سالهای قبل مژده شعبانی تنها بانوی اسکیت باز مازندران بود که در رشته فری استایل مدتی به عضویت تیم ملی درآمد و اکنون این وضعیت ارتقا یافته است .

وی گفت: در حال حاضر تعداد ورزشکارانی که سابقه عضویت در تیم ملی را کسب کردند افزایش یافته و نام آوران در تیم ملی اسکیت بیشتر شده است .   

نایب رییس هیات اسکیت مازندران افزود : در حال حاضر نام تعداد بیشتری از بانوان اسکیت باز در لیست تیم ملی قرار گرفته است که علاوه بر مائده حیدری و آیدا عشق دوست ،  آسنات جعفری و آرینا پژمان از آن جمله این ورزشکاران برتر کشوری به شمار می روند .

وی این موفقیت بانوان مازندران در رشته ورزشی اسکیت را ماحصل انجام برخی اقدامات و زیرساخت ها طی سالهای اخیر دانست و گفت: مسوولان هیات اسکیت استان طی حدود ۲ دهه فعالیت این هیات توانستند با امضای تفاهم نامه های همکاری برای ایجاد زیرساخت ها گام‌های خوبی را بردارند. 

خویی افزود: تفاهم نامه هیات اسکیت و شهرداری های مازندران صورت گرفته است که پیست های اسکیت متعلق به شهرداری ها به صورت مناقصه در اختیار اسکیت بازان قرار بگیرد و فضا برای فعالیت آنها بوجود آید.

وی عنوان کرد: با این اقدام در حال حاضر در هر شهر مازندران یک یا ۲ پیست اسکیت وجود دارد که اسکیت بازان بتوانند فعالیت بکنند.

بانوان ۷۰ درصد اسکیت بازان مازندران هستند

خویی از اسکیت به عنوان یک رشته ورزشی مورد علاقه بانوان نام برد و گفت: ظرافت و هیجانی که هنگام انجام این ورزش به افراد دست می دهد باعث شده تا بانوان بیشتر به سمت آن رغبت پیدا کنند.

وی در آماری تعداد اسکیت بازان سازماندهی شده مازندران را سه هزار نفر اعلام کرد که ۷۰ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

نایب رییس هیات اسکیت مازندران توضیح داد: این هیات برای ارتقای هر چه بیشتر این رشته ورزشی در استان مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان کرده است است که این ورزش به صورت حرفه ای و کارشناسی به علاقمند آموزش داده شود.