بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد ۴۳ هزار و ۴۹۰ نامه به نهاد رییس جمهوری ارسال کردند که تاکنون به ۱۲ درصد از خواسته ها پاسخ داده شد.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نامه؛ ۲۱ هزار و ۵۸۳ مورد درخواست کمک های مالی، پنج هزار و ۸۰۲ مورد درخواست جهیزیه و ۱۶ هزار و ۵۸۳ مورد نیز سایر کمک ها را شامل می شود.

وی افزود: همچنین ۶ هزار ۸۰۶ مورد هم با بررسی کارشناسان، واجد الشرایط تشخیص داده نشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۴۵۶ نامه هم در دست اقدام است و با بررسی کارشناسان در تمامی شهرستان ها در اولین فرصت پاسخ داده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مددجویان می توانند با مراجعه به سامانه ۱۱۱ پاسخ درخواست نامه خود را دریافت کنند گفت: در صورت مثبت شدن درخواست تسهیلات اشتغال به دفاتر کمیته امداد مراجعه و موارد دیگر به محض تامین اعتبار با آنها تماس حاصل و مبلغ موردنظر به حسابشان واریز می شود.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

رییس جمهور در بیست ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح روز پنجشنبه ۲ تیرماه به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت وارد استان خراسان شمالی شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.