مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان امسال دارای بیشترین حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های در دست ساخت گردشگری و رتبه نخست کشور در طرح های هفته دولت در این بخش است و ۱۷ طرح به مناسبت هفته دولت در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

سید جواد موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این تعداد طرح با حجم سرمایه گذاری سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌داری رسید که تحولی بزرگ در این عرصه است.

وی ادامه داد: امسال مجموع حجم سرمایه‌گذاری طرحهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هفته دولت در کشور هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن در این استان محقق شده و به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از جایگاه اثرگذار خراسان رضوی و حجم بالای فعالیتهای آن در سه حوزه کاری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ۱۵ طرح از این تعداد متعلق به بخش خصوصی است که شامل واحدهای اقامتی و بومگردی است و ۲ طرح شامل بازارچه صنایع دستی در مشهد و پایگاه اطلاع رسانی در شهرستان طرقبه - شاندیز متعلق به بخش دولتی است.

موسوی افزود: افتتاح این طرح ها برای ۸۶۸ نفر ایجاد اشتغال مستقیم می کند که این طرح ها در طول ساخت و اجرا نیز برای سه هزار نفر اشتغال داشته‌اند.

وی ادامه داد: طرحهای بخش خصوصی در شهرستانهای گلبهار، چناران، مشهد، کوهسرخ و نیشابور آماده‌سازی و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری نشان از ظرفیت بالای استان برای جذب و ارائه خدمات به زائران و مسافران است که باید مورد حمایت قرار گیرد و برای تسهیل تداوم آن همکاری بیشتری لازم است.