بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت:۱۱ هزار و ۹۴۰ نفر معادل ۷۵ درصد از نوآموزان استان از ابتدای تیرماه تاکنون ارزیابی سلامت شدند.

حسین نعمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۵ هزار و ۸۹۲ نوآموز در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند که از این تعداد بیش از ۲ درصد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

وی افزود: امسال ۶ هزار و ۷۱۵ نوآموز در بجنورد، یکهزار و ۸۴۰ نفر در اسفراین، ۲۲۷ نفر در بام و صفی آباد، ۵۰۶  نفر در جاجرم، یکهزار و ۳۹۲ در رازو جرگلان، ۲ هزار و ۳۴۲ نفر در شیروان، ۷۷۹ نفر در فاروج و ۲ هزار و ۹۱ نوآموز در مانه و سملقان در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

نعمتی ادامه داد: براساس سنجش صورت گرفته در مجموع کل استان یکهزار و ۱۸۴ دانش آموز ارجاع هوش، ۵۵۹ دانش آموز ارجاع بینایی و ۳۰۹ دانش آموز ارجاع شنوایی شدند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

نعمتی با بیان اینکه ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش است گفت: اولیا سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.