به گزارش ایرنا، " نریمان سبحانی نیا" روز شنبه در آیین اختتامیه طرح اوقات فراعت بروجرد افزود: اوقات فراغت از ۲ جنبه فردی و اجتماعی مورد توجه بوده که در ابعاد فردی میتوان به کسب مهارتهای زندگی، سلامت جسمانی، سلامت روح و روان، توانمندسازی، شکوفایی استعداد فردی، خودسازی و جامعه پردازی اشاره کرد.
وی مهمترین کارکرد اجتماعی اوقات فراغت را تمرین اجتماعی زیستن و توجه دادن شرکت کنندگان به مقولههای مهم زندگی اجتماعی چون قانون مداری، نظم، مشارکت، توسعه فرهنگی، صیانت از خانواده، افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد فردی و نهادی عنوان کرد.
سبحانی نیا بیان کرد: برنامههای اوقات فراغت برای دانشآموزان در فصل تابستان امسال با حضور سه هزارو ۵۰۰ دانشآموز بروجردی برگزار شد.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: این تعداد دانش آموز در ۳۶ رشته علمی، هنری، فرهنگی، فنی و حرفه ای و ورزشی شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به لغو محدودیتهای کرونایی امسال پس از ۲ سال تعطیلی طرح غنی سازی اوقات فراغت در تابستان برای دانش آموزان طراحی شد.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: در این طرح فعالیتهای هنری، قرآنی و تربیت بدنی و همچنین آموزشی برای تثبیت پایههای آموزشی دانشآموزان برنامهریزی شده بود.
وی با اشاره به جمعیت ۶۵ هزار نفری دانش آموزان در بروجرد ادامه داد: همه ظرفیتها را باید در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم باید عقب افتادگی به وجود آمده در دوران شیوع ویروس کرونا را جبران کنیم.