بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: ارتقای قدرت دفاعی کشور با تکیه بر ظرفیت های داخلی موجب خنثی سازی بسیاری از توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز شنبه در دیدار مسوولان پدافند هوایی شهرآباد مانه و سملقان اظهار داشت: تحریم های ظالمانه دشمنان، اثری بر پیشرفت کشور به ویژه در حوزه دفاعی نداشته است به گونه ای که این نظام با تکیه بر نیروهای جوان داخلی در بسیاری از عرصه های دفاعی دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

وی افزود: با این وجود پیشرفت های دفاعی کشور با تکیه بر علم روز باید تداوم داشته باشد زیرا که دشمنان نیز همواره در پی دستیابی به فناوری جدید در حوزه نظامی هستند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به دسیسه های دشمن برای تضعیف نظام اسلامی، گفت: دشمنان با آغاز جنگ تحمیلی تصور می‌کردند که در کمترین زمان بر کشور ما مسلط می شوند اما جوانان این مرز و بوم با ایثار وصف ناپذیر خود تمامی توطئه های آنان را نقش برآب کردند.

وی اضافه کرد: امروزه نیز با همت جوانان کشور، همگان نه تنها بر اقتدار نظامی و بازدارندگی کشور ما معترف هستند بلکه پیشرفت‌های دفاعی ما از محاسبه دشمنان نیز خارج شده است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر انجام پژوهش های علمی در حوزه دفاعی، گفت: امروزه باید فعالان این حوزه در راستای کسب علوم جدید تلاش کنند تا با دستیابی به فناوری های جدید دفاعی، نظام و ارزش های اسلامی از گزند دشمنان حفظ شود.

حجت الاسلام نوری، برخورداری از ارزش های اخلاقی و معنوی را وجه تمایز نیروهای نظامی کشور از سایر ارتش های جهان دانست و یادآور شد: امروزه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از نیروهای مومن و انقلابی و تجهیزات پیشرفته نظامی آماده دفع تجاوز دشمن در هر شرایطی هستند.

پایگاه پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد، در فاصله ۱۱۰ کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.