کیش - ایرنا - عملیات اجرایی نخستین کارگو هوشمند کشور در کیش با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آیین کلنگ زنی این کارگو روز شنبه با حضور سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه صنعتی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و برخی مسوولان این جزیره برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این آیین گفت: تمام طرح های در دست اقدام از حمایت های این سازمان بهره مند می شوند افزود: اشتغال آفرینی، درآمد زایی و دسترسی آسان تجار به کالاهای خود که سبب کاهش قیمت تمام شده از جمله مزایای این طرح است.

مهدی کشاورز افزود: بخش خصوصی برای اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲ میلیون دلار معادل ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی انجام می دهد که قرار است در ۱۸ ماه علمیات اجرایی آن به اتمام برسد.

وی اجرای اولین کارگو هوشمند بخش خصوصی در این جزیره را یکی از ویژگی های رقابتی میان مناطق آزاد داخلی و خارجی اعلام کرد و افزود:  سازمان منطقه آزاد کیش برای تسریع در پیشرفت طرح های زیر ساختی و عمرانی در تمام مراحل از سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد.

نخستین کارگو هوشمند جزیره کیش برای ۸۰ نفر در طول ساخت اشتغالزایی می کند و در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع با پنج هزار متر مربع زیربنا احداث می شود که پس از بهره برداری امکان جابجایی ۵۰۰ تن بار از طریق هوایی در هر روز شامل ۲۰۰ تن ورودی و ۳۰۰ تن خروجی و همچنین ۱۰۰ امکان انبار سردخانه ای را خواهد داشت.

پویایی و گردش سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی جزیره، صادرات کالاهای ایرانی مورد نیاز کشورهای خاشیه خلیج فارس، استفاده مستقیم از معافیت گمرگی به جهت منطقه آزاد، ایجاد بازار کار برای سرمایه گذاری برای صادرات و واردات مستحدثات کارگرو در فرودگاه بین المللی کیش از جمله ویژگی های این طرح خواهد بود.