گنبدکاووس - ایرنا - شرکت تعاونی «بهار دشت خانواده» با برند «اِجه» یکی از پنج تعاونی برتر ملی در سال جاری با ارتباط تصویری آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور و با حضور استاندار گلستان و برخی مدیران کل استانی حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در روستای «آق قایه» از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح این شرکت تعاونی در زمینی به مساحت هزار و ۲۳۲ متر مربع و با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و ۲ طبقه که روز یکشنبه برگزار شد، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و برخی مدیران این شهرستان مرزی نیز حضور داشتند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا، گفت: مراسم امروز به‌مناسبت بزرگداشت هفته تعاون (هفت تا ۱۳ شهریور ) و در قالب افتتاح نمادین ۴۵۷ طرح تعاونی کشور که پنج تعاونی آن شاخص و برتر ملی هستند، توسط رییس جمهور انجام می‌شود.

عبدی بدراق نژاد افزود: شرکت تعاونی خدمات «بهار دشت خانواده» با برند «اِجه» از تعاونی‌های موفق گنبدکاووس است که امسال به‌عنوان یکی از پنج تعاونی برتر ملی انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: این شرکت تعاون با مجوزهای قانونی و بهداشتی در زمینه تولید انواع کیک و شیرینی سنتی، شکلات و صنایع غذاهای سنتی و بومی قوم ترکمن فعالیت دارد و ۵۸ شعبه در گلستان و هفت شعبه در استان‌های مازندران، البرز، سمنان، خراسان شمالی و رضوی و قم دایر کرده است.

مراسم افتتاح شرکت تعاونی برتر در سطح ملی در گنبدکاووس

بدراق‌نژاد ادامه داد: این شرکت تعاونی که با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده برای ۲۶۲ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است.

به گفته وی، بیشتر شاغلان در این شرکت تعاونی را زنان سرپرست خانواده که غالبا اهل سنت هستند، تشکیل می‌دهند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس همچنین گفت که شرکت تعاونی «بهار دشت خانواده»، امسال به عنوان تعاون برتر ملی از استان گلستان انتخاب شده است.

بدراق نژاد افزود: در مراسم امروز همچنین پنج شرکت تعاونی دیگر گنبدکاووس به صورت نمادین با ارتباط تصویری رییس جمهور افتتاح می‌شود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.