همدان-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: یک هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان همدان و ملایر که در قالب ۷۶ مورد تصرف شده بود، با اقدام موثر نظارتی در مرداد سالجاری رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان سرهنگ «حسن جعفری جوزانی» افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و با توجه به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ ها و به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مرداد ماه سال جاری تعداد ۷۶ مورد احکام جدید قضائی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز برای حفظ اراضی زراعی اجرا شده است.

وی، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: ۳۳ مورد از این احکام در شهرستان همدان و ۱۶ مورد در شهرستان ملایر بود که بیشترین تغییر کاربری ها را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان گفت: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم استان، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است.

جعفری جوزانی از مردم استان همدان خواست در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز ۱۸۱ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در شهرستان همدان (آزادسازی اراضی کشاورزی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز) داشتیم که منجر به تخریب و قلع و قمع بر اساس قانون شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.