بجنورد- ایرنا- رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی گفت: ۶۰ هزار دانش آموز نیازمند استان شناسایی شده اند که در آستانه سال تحصیلی جدید چشم امید به کمک خیران دارند.

عبدالله درخشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دانش آموز نیازمند توسط مدیران مدارس شناسایی و به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شدند که برای تامین هزینه های خرید کتاب درسی، نوشت افزار، تبلت و پوشاک نیاز به حمایت‌های مالی دارند.

وی افزود: برای تامین هزینه های نوشت افزار و پوشاک مدارس این دانش آموزان ۴۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که نیکوکاران نقش عمده ای در تامین این هزینه ها دارند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی تصریح کرد: به طور میانگین برای هربسته نوشت افزار (شامل دفتر، قلم، کیف) ۴۰۰ هزار تومان و خرید پوشاک و کفش همین مبلغ نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پویش‌ و طرح‌هایی که مدنظر است، ۵۰ درصد این دانش آموزان با مشارکت خیران، بسیج اقشار و دستگاه های اجرایی تحت پوشش قرار گیرند.

درخشانی اضافه کرد: اکنون نیز نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و مراکز نیکوکاری در خصوص جمع آوری کمک های مردمی به دانش آموزان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.