به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی جی تی ان دوشنبه شب گزارش داد، حقوق بسیاری از این کارکنان از سال ۲۰۱۵ افزایش نیافته است.
بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی اقتصادی ایبریا اکسپرس موافقت کرده است که روز پنجشنبه برای حل اختلاف حقوق با کارکنان ملاقات کند.
این توافق پس از اعتراض روز دوشنبه مقابل دفتر مرکزی شرکت در مادرید صورت گرفت. کارکنان هفته گذشته محل کارشان را ترک کردند و قرار است روز سه شنبه به سر کار بازگردند. اتحادیهها ادعا میکنند که بیش از ۱۷ هزار مسافر تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفتهاند.
آنتونیو اسکوبار، نماینده اتحادیه ایبریا اکسپرس گفت که اعضای اتحادیه در شرایطی که بسیاری از خطوط هوایی پس از کاهش همهگیری کرونا به سودآوری رسیدهاند، صرفاً درخواست افزایش دستمزد مقرون به صرفه دارند.
توقف ۱۰ روزه خدمات رسانی هواپیمای ایبریا اسپانیا موجب لغو یا تأخیر برخی پروازها شده است، اما ایبریا اکسپرس که عمدتاً یک شرکت داخلی اروپا است، ادعا میکند که بیش از ۹۰ درصد از مسافران آن تحت تأثیر قرار نگرفتهاند.
معترضان ادعا میکنند که این شرکت ترجیح میدهد به جای تسلیم شدن در برابر خواستههای کارکنان، شاهد ادامه اختلافات باشند.
این اعتصاب مصادف است با دور سوم و آخرین دور توقف تعطیلات آخر هفته توسط خلبانان هواپیمایی ایزی جت، در حالی که اعتصاب چهار روزه خدمه کابین هواپیمایی رایان ایر نیز از دوشنبه آغاز میشود.
با افزایش هزینههای زندگی در اروپا، کارکنان خطوط هوایی مبارزهای را برای آنچه که به عنوان حقوق اولیه شغلی خود در اسپانیا میدانند، آغاز کردهاند.